Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

350D och Sigma 70-200/2,8

Produkter
(logga in för att koppla)

Piro

Aktiv medlem
Tjipp!

Jag har ställt om min 350D till att fokusera med *-knappen (via C.Fn 4) vilket jag trivs bra med.
Nu är jag på jakt efter en telezoomglugg och har kikat lite på Sigma 70-200/2,8. Det jag läst om den gluggen är att det inte går att fokusera med AF-on-knappen som finns bak på en Nikon D200 och funderar helt enkelt på om det motsvarar samma funktion på min 350D.

Alltså. Går det att med *-knappen fokusera ett Sigma 70-200/2,8 APO HSM DG på en 350D?

--
Spirou @ #foto

Tack för snabbt svar!

Då var det bara att komma över att zoomringen går åt "fel" håll, men det är nog bara en vanesak även om det är jobbigt för en gammal man med två objektiv som zoomas genom att man vrider åt olika håll .....

Piro skrev:
Tack för snabbt svar!

Då var det bara att komma över att zoomringen går åt "fel" håll, men det är nog bara en vanesak även om det är jobbigt för en gammal man med två objektiv som zoomas genom att man vrider åt olika håll .....

Men den går väll inte åt fel håll?
Går åt samma håll som alla andra av mina objektiv. Mitt andra Sigma (24-70) går däremot åt fel håll.
Man får mer zoom, åt 200 hållet, medurs och mindre motors.
Är inte det normalt håll?

/Magnus

Hmm, jag har ett Sigma EX 18-50/2,8 idag och jag får mer zoom om jag vrider moturs (samma som på Canons 70-200 osv) och mindre zoom om jag vrider medurs. Det känns logiskt och rätt för mig.

Jämför här:
http://www.cyberphoto.se/sigma/18-50_28.php

Där ser du graderingen bra. Siffrorna åker åt vänster, alltså moturs, och du får mer zoom. Me likes =)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar