Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

350D + minneskort + väska på Dusin, bra köp?

Produkter
(logga in för att koppla)

oskarrr

Aktiv medlem
Jag fastnade för detta 350D-kit hos dustin
http://www.dustinhome.se/dacsaporta...wf_show_product_detail.aspx?ProdID=5010079769

Undrar därför om det är någon som beställt detta kit från Dustin och vad ni i så fall tycker om det?

Får man plats med extra tillbehör i väskan? Exempelvis något extra objektiv, batteri m.m. eller är den väldigt liten?

Är det ett bra minneskort som följer med?

Dustin över huvudtaget: är det en bra affär som går att lita på? Tog leveransen lång tid?

Många frågor men jag uppskattar vilka åsikter som helst inom detta område. Jättetack på förhand!
 
Tja, svårt att värdera.

Jämfört med Cyberfoto så får du 512 Mbyte minne plus en väska för de 100:- som skiljer Dustin från Cyberphoto.

Nog är Dustin lika duktiga på postorder som andra mer specialliserade fotopostorderföretag inom riket.

Jag skulle inte ha några större förhoppningar om att kunna placera något jätteobjektiv extra i väskan.

Får man fråga vad det är för fel på den 300D du redan har i din väska?
 
Håller med föregående talare, om du tänkte använda kitgluggen till 350D så vad är det då för fel på din 300D ? Är det inte bättre att lägga pengarna på objektiv istället ?

/Johnny
 
oskarrr skrev:

Dustin över huvudtaget: är det en bra affär som går att lita på? Tog leveransen lång tid?

Dustin är bra, riktigt bra faktiskt. Nu bor jag iofs i Stockholm, men om jag beställer saker före 9.30 så levereras de ofta (9 av 10 gånger) på eftermiddagen samma dag.

Dustin är väl bland de 3 största återförsäljarna av datorprodukter i landet och i min mening väldigt seriösa.

Övriga frågor har jag inga synpunkter på...
 
Ang plats för prylar...
Väskan har "sliplock system" vilket innebär att du kan fästa olika tillbehörsfickor på sidorna. Vet ej om Dustin har dessa fickor men Cyberphoto har iaf.

/Erik.
 
Minne och batteri får plats i väskan men inte något extra objektiv.

Bestälde kl 13 från Dustin Home (fraktfritt) och hade kameran kl 14 dagen efter (Lund).
 
Henrik Karström skrev:
Minne och batteri får plats i väskan men inte något extra objektiv.

Bestälde kl 13 från Dustin Home (fraktfritt) och hade kameran kl 14 dagen efter (Lund).

Oj! snabb leverans. Hur kan du få det fraktfritt?

Får du plats med batteriladdare i väskan?
 
RolandM skrev:
Fraktfritt enligt erbjudande överst till höger på sidan.

Ojdå, den "lillla" bannern hade jag missat. Mmm, Dustin blir mer och mer intressant.

Har de en kunnig personal gällande fotografisk utrustning?
Vad händer om någonting går sönder. Måste jag skicka kameran till dem eller kan jag lämna den till något serviceställe i närheten av där jag bor?
 
Henrik Karström skrev:
I ytterfacket får 2st minneskort och batteriladdaren plats.

Sen blir det lite utrymme över eftersom väskan nog är gjord för 300D, detta utrymmet är mellan kameran och locket och är ca: 12*10*3 cm.

Jättetack för ditt svar!

Jag har nog bestämt mig, Dustin:s 350D-paket framstår som ett riktigt bra köp!
 
Dustin är en bra leverantör med snabba leveranser och fungerande kundsupport. Jag har köpt mycket datautrustning därifrån och dom levererar snabbt och rätt varje gång. Har inte köpt mina kameror där men tillbehör som minneskort kommer därifrån, liksom min dator och min separata hårddisk. Allt har anlänt dagen efter beställning och helt enligt beställning.
 
Hej.
Det är Canon själva som tar hand om garatiärenden. Tyvärr så har jag ingen
detaljerad info om hur de går till väga.

Vänliga hälsningar
Christoffer Sandberg
Dustin home AB


Hmmm. Det där svaret kändes inte så bra. Exempelvis Cyberphoto vet jag ju tar emot kamerorna själva om det är något problem med dem....
 
oskarrr skrev:
Hej.
Det är Canon själva som tar hand om garatiärenden. Tyvärr så har jag ingen
detaljerad info om hur de går till väga.

Vänliga hälsningar
Christoffer Sandberg
Dustin home AB


Hmmm. Det där svaret kändes inte så bra. Exempelvis Cyberphoto vet jag ju tar emot kamerorna själva om det är något problem med dem....

Låter som att du inte kommer att göra affärer med det Dustin.
 
RolandM skrev:
Låter som att du inte kommer att göra affärer med det Dustin.

Njaeee...Det känns lite "Det där med garantin är inte vårt problem"

Jag har handlat på Cyberphoto förut och där har jag alltid fått mycket bra service. Vet t.o.m. om fall där garantin fått nyttjas trots att tiden gått ut.

Hmmm, synd att prisskillnaden ändå är så pass stor mellan Dustin och Cyberphoto. Men men, kansek får spara ett tag till och välja Cyberphoto ändå. Känns nog tryggast i längden.
 
Men!?
Det är väl bra att Canon tar hand om garantifall?

Dustin har ett gott rykte för sin datorförsäljning, tror nog inte dom säljer annat med sämre kvalitet.
 
Gunnar D skrev:
Men!?
Det är väl bra att Canon tar hand om garantifall?

Dustin har ett gott rykte för sin datorförsäljning, tror nog inte dom säljer annat med sämre kvalitet.

Jo, det kanske är bra att Canon själva tar hand om garantin. Men på något sätt känns det som att det kommer vara mycket svårare att hävda sin garantirätt om jag måste vända mig till Canon istället för, om jag skulle köpa kameran hos Cyberphoto, att jag skulle be Cyberphoto fixa kameran.

Men jag kan ju ha helt fel! Mest därför jag frågar här. Måste väl vara rätt många här som har haft problem med sin kamera och antingen vänt sig till Canon eller köpt den hos Cyberphoto och vänt sig dit. Vad är bäst?
 
Jag blev shockad av att läsa dustins svar!
Jobbigt otydligt, det e då man känner sig tjatig eftersom man måste fråga på nytt.
Betyder det nu att man ska skicka garanti ärende direkt till service eller agerar dem även som mellan hand? Jag tror att bägge alternativen finns.


Jag har kollat upp garanti frågorna ett bra tag nu och kommit fram till att jag kommer handla från tyskland. Då det kvittar vilken återhandlare man köper av inom canon / nikon europa. Jag kan utnyttja min garanti här i sverige. Vilket gör en 350D kanske 800 - 1000 kr billigare.


Men endast canon produkt med canon optik.
Sigmas eller tamrons service kan jag inte ännu(kanske ska ta och ringa dem imorgon). Även minnes kort blir inköpt hemma i butik, så man inte ska behöva skicka någonting vid garanti behov.

Slutsats:
Bor man nära en service e det frid o fröjd, man kan inhandla canon eller nikon utan att bekymmra sig om frakt vid behov av garantianspråk.
Annars betalar man frakt i vilket fall som helst om man inte köppt i lokal butik.
Alltså antingen frakt till internet butik eller service.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.