Annons

350d med två objektiv "vilka"

Produkter
(logga in för att koppla)

filip_123

Aktiv medlem
jag ska köpa en 350d med två objektiv dom jag tittat på är Canon EF 70-200mm f4L USM och
Sigma 17-70/2,8-4,5 DC Macro 1:2,3

har ni några tips om andra objektiv så posta gärna.

vill helst ha ett som är mycket bra på macro och ett annat som har skaplig zoom och skärpa.'
tack i förväg,MVH Filip Johansson
 
Vad gäller "makro" så är nog Sigmas 17-70 den som har överlägset bäst närgräns av de normalzoomar som finns idag. Om det är väldigt viktigt så är den nog bästa valet, annars tycker jag att du för titta på Tamron 17-50/2.8, som i mitt tycke är mycket bättre på alla punkter utom just närgränsen. Tamronen har åxå ganska bra närgräns, men inte lika bra.

EF 70-200/4L är bra. Litet och nätt. För inte SÅ mycket mer pengar (iaf om man räknar in att man måste köpa stativfäste separat till 70-200/4L) kan man få ett Sigma 70-200/2.8. Bättre ljusstyrka, men större och tyngre. Den har dock inte dendär hemska vita färgen. ;-)

Annars verkar faktiskt nya 70-300/4-5.6 IS USM åxå väldigt bra.
 
filip_123 skrev:
jag ska köpa en 350d med två objektiv dom jag tittat på är Canon EF 70-200mm f4L USM och
Sigma 17-70/2,8-4,5 DC Macro 1:2,3

har ni några tips om andra objektiv så posta gärna.

vill helst ha ett som är mycket bra på macro och ett annat som har skaplig zoom och skärpa.'
tack i förväg,MVH Filip Johansson
För dom pengarna skulle jag köpa nya Tamron 17-50/2,8 som skarpt standardobjektiv och Tokina 24-200/3,5-4,5 som skarpt 690 grams reseobjektiv samt en 12mm mellanring att sätta på Tamronen eller Tokinan när du skall fota makro.

Jag har haft i stort sett alla populära tunga objektiv och konvertrar av olika sorter och släpat runt men har nu i stort sett bara det jag beskrivit.

Sedan får du bättre bilder om du bestämmer dig för att alltid fota i RAW.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.