Annons

350D död! :(

Produkter
(logga in för att koppla)

Whistler

Medlem
Har kollat runt på massa olika forum och läst mängder av trådar där folk skriver om ungefär samma problem, men deras lösningar går inte att applicera på min.

Har en EOS 350D med batterigrepp och diverse olika objektiv. Lånade ut kameran till en polare som skulle fota lokaler på sitt jobb, men fick ett samtal om att mitt emellan två objekt dog den.

* Testat att ladda upp batterierna till fullt.
* Kört med endast ett batteri åt gången med olika batterier och i olika kombinationer.
* Bytt CR2016-batteri.
* Låtit kameran ligga i över ett dygn med öppnade luckor och inga batterier i.
* Bytt Compact Flash. Även testat utan.
* Bytt objektiv. Även testat utan.

Inget av ovanstående ger några resultat. Några tankar om vad det kan vara? Vad skulle det kosta att lämna in den för service?

Tack på förhand! :)

Har fått svar från kameraverkstaden. De kunde inget göra, utan skickade den till Canon. På Canon sade de i sin tur att huvudkretskortet är trasigt och ett nytt kostar runt 2500kr.

Totalkostnad 5600kr. Hoppas det går på försäkringen, så jag bara behöver betala självrisk, annars så köper jag en beggad 20D istället.

Tjenna Jonas!

Fan va trist, jag hade samma problem då jag hade en 350D. Som tur va gick de på garantin. (också nått kretskort som rök)

Jag tycker inte du ska lägga ut några pengar på den, men vadå "totalkostnad 5600kr" .. skulle de kosta så mkt att byta kortet i den? Låter lite som om canon inte vill laga den o vill få dig på andra tankar om att köpa en ny 400D/40D eller nått.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar