ANNONS
Annons

30D RAW-bilder - hur kan man se dom som ikoner?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jukkah

Aktiv medlem
Hej!
Jag kan inte hitta på hur man kan öppna Canon 30D RAW-bilder som ikoner i Photoshop CS2! Har försökt ladda ner nyaste updatering men det hjälper inte. Kan nog öppna enstaka bilder men inte alla som ikoner...

jag hadde funderingar på det där innan också och jag tror man var tvunget att ladda hem något microsoft program eller tillägg till XP, möjligtvis också att det finns någon "förhandsgranskare" på CD skivorna som följer med kameran, men då blir det et program som måste köras igång, inget direkt i utforksaren alltså... Men jag la ner hela det där projektet och fotograferar uteslutande RAW+Jpeg i sämsta kvalitet så har jag Jpeg bilderna som förhandsgranskare istället.

Vet inte om den finns ännu uppdateringen?, men jag fick ladda ner en uppdatering för att raw-bilderna för 20D:n skulle funka..

/Magnus

Tyvärr Andreas Bjärntoft var den länken till en gammal fil:
Date Published: 12/16/2005

Vet någon om det finns någon version av ACDSEE som stödjer 30D raw-filer också?

Har du vekligen installerat Adobe Camera Raw 3.4 rätt? Du bör se ikoner om du har gjort det rätt. Ett annat suveränt alternativ för att enbart titta på dina RAW-filer är FastStone Image Viewer. Snabb som tusan, inte minnestörstig och har ett kanonbra interface. Dessutom är den gratis.

Jag har samma problem med att jag inte ser några bilder utan ikoner (30D camera raw 3.4) och AMD användare, tydligen har det något att göra med SSE och SSE-2. Vi får väl se om det dyker upp en lösning på problemet.

Hittade en lösning

Matt Sallis , may 10, 2006; 07:10 a.m.
I had the same problem initially with the 5D.
Open Bridge, select 'Tools'; 'Cache'; 'Purge Central Cache'.

That should do it.

http://www.photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg?msg_id=00GMTF

Nu fungerar det klockrent!

Senast ändrad:
Det är bara att rensa cache minnet i bridge!

Open Bridge, select 'Tools'; 'Cache'; 'Purge Central Cache'.

/Johnny

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar