Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

30D - inkörningsproblem

Produkter
(logga in för att koppla)
bamnehagen skrev:
Finns det NÅGON som fått 30D att lira med XP?


Jag inhandlade mig en 30D för ett par dagar sen, jag kör XP pro och det fungerar finfint.
Jag har dock inte installerat programmen som följer med på skivan utan bara pluggade in kameran.
 
Jag fick inte heller XP (Home Edition, SP2) att känna igen kameran. WIA-drivern på skivan verkar som sagt inte avsedd för XP.

Jag löste problemet genom att dra en härlig format C: med ominstallation av hela rasket. Jippi. Men man fick iaf. in uppdaterade versioner av Firefox och liknande...
 
Aahhhhhg!
Omformattering med åtföljande ominstallation är ju INTE vad jag skulle önska mig. Fick du skruttet att lira med XP efter det?
 
Jo, nu verkar allt ok.

Jag hade dock en del andra problem med burken, vilket kanske var huvudanledningen till att jag inte tvekade att formatera, snarare än att trixa, när det började krångla...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.