Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

30D + blixt

Produkter
(logga in för att koppla)

felldin

Aktiv medlem
Är lycklig ägare av en 30D samt blixten 430EX. Jag är nu sugen på att kunna ljussätta lite bättre. Jag har funderat på kabel för att kunna hålla blixten en bit från kameran vid fotografering. Min fråga är nu bara var jag får tag på en sådan kabel till ett rimligt pris?

Sedan undrar jag om det finns trådlösa varianter där jag fortfarande kan använda mig av blixtens TTL? Eller har ni andra förslag på "enkla" och billiga förbättringar när det gäller blixt?
 
ST-E2 verkar klockren men lite för dyr för min smak... Finns det något billigare (kabel-)alternativ? Hittar inte på något bra och billigt... Å andra sidan brukar den kombinationen svår att få att gå ihop. Billig och bra alltså...
 
Tyvärr som du säger, bra och billigt i kamera/blixt-sammanhang går inte.. :p
Inte vad jag har hittat iaf! ST-E2 är dyr men väldigt nice!
 
Jag kör ST-E2. Funkar bra, men den röda plastbiten som skyddar ir-sensorn lossnar ibland.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.