Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

300d dog!

Produkter
(logga in för att koppla)

Jukkah

Aktiv medlem
Har nägon erfarenheter om det här:
Planerade ta bilder i går kväll och 300d funkade inte alls. Trodde först att batterin var slut men nej, byte hjälper inte. Har det hänt till någon annan? Jag har haft 300d sedan februari och köpte det från Sverige.

Stora problemet är att jag behöver den 7-11/7, hur det funkar med (möjligt) Canon-garanti i Sverige?? Om dom har inte tid för att reparera det kan jag hyra 300d/D10 nägonstans i Stockholm-region?? Om jag behöver ta bilder i film kostar framkallning kanske cirka 3000 kronor...

kontakta Stockholms Centralservice (fd Canon IT-Service). De kan säkert ge en uppfattning om sin arbetsbelastning och i värsta fall hänvisa dig vidare.

De har också låneutrustning som proffs får låna, det kanske går att få hyra de prylarna.

De flesta yrkesbutiker hyr bara ut till proffs eftersom de blir blåsta så ofta och kamerorna inte går att försäkra.

Updatering:
Fick min 300d tillbaka från garantiservice (Stockholm Central Service,Hägersten) och det funkar igen, tack för snabb hjälp! Jag tror att en vecka är lagom...
Felet var i DC/DC-kort (vad det nu än betyder) man var tvungen att byta. Kvinnan i kundservice kunde inte säga priset men trodde att det hade varit dyrt utan garanti. Bytet tog åtminstone 7.82 "tidsenheter" enligt föjesedel, det läter ganska mycket.

Jukkah skrev:
Updatering:
Fick min 300d tillbaka från garantiservice (Stockholm Central Service,Hägersten) och det funkar igen, tack för snabb hjälp! Jag tror att en vecka är lagom...
Felet var i DC/DC-kort (vad det nu än betyder) man var tvungen att byta. Kvinnan i kundservice kunde inte säga priset men trodde att det hade varit dyrt utan garanti. Bytet tog åtminstone 7.82 "tidsenheter" enligt föjesedel, det läter ganska mycket.

Det tog 100 tidenheter att rengöra tidningens D60 (sensor plus vanlig rengöring) så 7,82 låter snabbt. Kostade 1600 inkl moms. Eller är dt 782 tidsenheter?

Tidsenheter är ett lurigt sätt att slippa tala om vad tiden kostar.

ANNONS