Annons

300D död utan anledning

Produkter
(logga in för att koppla)

Kaspar

Medlem
hej
nu när jag skulle starta kameran är den död. testade att ladda upp batteriet en sväng men ingen skillnad. ingenting händer när man vrider till on. kameran är alltså en 300D. Någon som varit med om liknande problem?
 
Se till att alla mikrobrytarna säkert sluter, finns en i minneskortsluckan, en under batteriluckan och en i bottnen av batterifacket.
 
okok, blir väl till att lämna in till någon kameradoktor. någon som har något tips? kameradoktorn i Sthlm är kanske nåt?
 
Jag blir frustrerad när jag läser här om allt elände som tydligen kan inträffa med dessa dyra pjäser.Själv äger jag ingen digitalsystem men brukar låna en vid behov.Är dom digitala sytemkamerorna verkligen så här opålitliga?
 
Det är väl svårt att veta genom den här tråden vad som hänt kameran. Att en fem(?) år gammal kamera plötsligt slutar fungera ser jag inte som en fullständig överraskning i detta slit-och-slängsamhälle.
Kameran i den här tråden kan ju varit kört 100.000 exponeringar, det vet vi ju inte och då är det ju inte ens konstigt om den ger upp.

Lyssna med Canons verkstad i Bromma, Infocare Workshop om de kan titta på den...

/Jon

Edit: Det är ju dessutom så att det säljs en förskräcklig massa dyra kameror och det är ett fåtal av dem som dyker upp i trådar som denna. Saker går sönder, det är väl inte mer med det. Ibland är det måndagsex (knappast troligt i denna tråd då kameran levt ganska länge), ibland är det användare (säger inte att det är det nu) och ibland är det bara otur.
 
kameran har ju varit med ett par år nu. den är dock väldigt välskött och har väl drämt kanske 20000 exponeringar så det kan ju vara otur, vem vet.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.