Annons

300D / 350D vad är värt?

Produkter
(logga in för att koppla)

cattenzz

Medlem
Hej!
Jag funderar på att antingen köpa en eos 300D för 2 lök eller 350D för ytterligare 2 (4 lökar).

Dock vet ja inte ifall det är värt att köpa 350D för dubbelt så mycket?

Vad tycker ni som kan detta?

Mvh Fredrik
 
Kan väl inte direkt ge ngr råd ang priset! men jag har haft 300D och har nu 350D:n, 300:an är en jäkligt bra kamera! och med "rysshacket" så blir den ännu bättre!. 350D:n är dock snabbare på allt! autofokus, uppstart, följande fokus! (som du inte har på 300 ) och är en trevligare mer vuxen kamera utom till storleken! den är mindre! men det är en vanesak. Du får 8 jättepixlar istället för 6 vilket betyder att du kan beskära bilderna lite mer. Bägge är bra kameror! men 300:an är förbikörd så det skriker om det.

//Mats
 
Som tidigare sagt ryktas det att Canon inte har reservdelar till 300D längre, så den ska vara billig.
 
Objektiven

Tack för upplysningarna.

Funderar att börja med en 300D, förlorar då inte så mycket i andrahandsvärde.

Objektiven till 300D passar väl oftast 350D ?

Har inte haft någon systemkamera innan, tycker ni jag gör rätt att satsa på 300D eller skall jag gå rätt på 350D?
 
Jag skulle ta en 350D. 300Dn är alldeles för långsam, 350Dn kommer du nog aldrig bli frustrerad över att den är långsam. Hanteringen av högre ISO-värden är också bättre. Nej du, häv upp 2000:- och köp en 350D.

/F
 
köp 350 d

håller med, Köpte en 20d efter min 300d och har aldrig ångrat uppgraderingen. Växte ur 300d:n ruskigt fort. Den saknade synksko, brusigare på iso 1600, långsammare...fast den tar ändå bra bilder, men 350d är värd varenda lök !
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.