M.Schärström
Aktiv medlem
Jag sitter nu på en D90 (inte bokstavligt talat) och har haft funderingar på om man skall köpa en blixt. Det är inte aktuellt inom den närmsta framtiden, men jag vill ändå börja titta runt så jag vet lite om marknaden.
1. Kan ni rekommendera någon blixt? Varför rekommenderar ni just den? Vilka alternativ tycker ni skulle funka, metz, nikon, sigma etc etc... gärna precisera med direkt modell och varför.
2. Vad är det här med pocket wizard? Jag har inte riktigt kopplat hela produkten, var inne på hemsidan men blev inte mycket klokare. Är derast TTL bättre på något sätt? Funkar pocket wizard med alla blixtar, och vad kostar en sån?
Vore oerhört tacksam för hjälp på de här frågorna!
Mvh,
Mikael Schärström
mscharstrom.blogg.se
1. Kan ni rekommendera någon blixt? Varför rekommenderar ni just den? Vilka alternativ tycker ni skulle funka, metz, nikon, sigma etc etc... gärna precisera med direkt modell och varför.
2. Vad är det här med pocket wizard? Jag har inte riktigt kopplat hela produkten, var inne på hemsidan men blev inte mycket klokare. Är derast TTL bättre på något sätt? Funkar pocket wizard med alla blixtar, och vad kostar en sån?
Vore oerhört tacksam för hjälp på de här frågorna!
Mvh,
Mikael Schärström
mscharstrom.blogg.se