Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

28-200 glugg

Produkter
(logga in för att koppla)
Liten kompakt sak, som inte väger speciellt mycket. Den har asfäriska element, vilket borgar för hyffsat bra prestanda. Tack vare att den "bara" går till 200mm istället för 300mm så blir prestandan okej, för priset. Välj USM-modellen. Du får en snabbare fokusering och ett tystare objektiv.

Ett bra val om du tänker resa och vill hålla nere vikten.

Naturligtvis har både Sigma och Tamron zoomobjektiv mellan 28 och 200, men dessa kan jag inte uttala mig om.

min tanke är att ha den med på resande fot där jag inte kan ta min fotoryggsäck med mig. men ändå ha ett hyfsat objektiv.

kanske här finns någon som har testat sigma varianten?? :)

/Micke

Inte just den men jag kör ofta med en Sigma (skjutzoom) 75-200mm 1:3.8 som är på 55mm med AF och macroläge och detta tycker jag funkar utmärkt. Blir kanonbilder. Kanske något högljutt men inget som stör.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar