Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

25 mm vidvinkel till 645D + silverlimiteds

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, det behövdes en vidvinkel till 645an, priset verkar högt.
K5an i silver är det bäst att boka snabbt för 1500ex lär gå åt,
DA21an blir det oxå och kanske DA40an... 500ex av varje ska
tillverkas, oxå DA70. Skulle vara roligt med alla tre...

Ja, det skulle vara FETT roligt med alla tre + hus. Den absolut största nackdelen med att vara Pentaxian är att man blir galen av deras prylar och vill äga allt. Och det har man ju omöjligen råd med.

Såg detta på förstasidan och lade märke till objektivpriserna som anges. De ligger ju i runda slängar 2000 kr under nuvarande priser för dessa objektiv. Kan det vara så enkelt som att man skippat momsen när man angett priserna? Priset för kamerahuset uppfattar ju jag som räknat med moms då exempelvis cyberphoto redan lagt upp det till detta pris på nätet..

Ja det var ju en intressant prisuppgift. Men helt klart behöver Pentax sänka sina objektivpriser i Sverige, är vi dyrast i världen?
Mitt senaste objektiv köptes från Holland, ett da 35 limited, 1500:- billigare än Cyberphoto. 37% pålägg ovanpå det Holländska utpriset (inklusive Holländsk moms och frakt) känns inte motiverat.

Ja det var ju en intressant prisuppgift. Men helt klart behöver Pentax sänka sina objektivpriser i Sverige, är vi dyrast i världen?
Mitt senaste objektiv köptes från Holland, ett da 35 limited, 1500:- billigare än Cyberphoto. 37% pålägg ovanpå det Holländska utpriset (inklusive Holländsk moms och frakt) känns inte motiverat.

Ber om ursäkt för OT, men du kan möjligtvis inte pejsta en länk till firman i Holland du handlade från?

Men det måste ändå ha varit lite tur. Sådana fynd kan man göra även här i Sverige. Kollade deras prislista på övriga sortimentet och jag blev inte så imponerad :/

Ja det är vissa pentax objektiv som är extra exklusiva i Sverige, som just da35 limited och framför allt da15 limited. Nu har inte cameranu.ln da 15 men tittar man på vad den kostar i usa (500$ före skatt hos B&H) så är den något billigare än da 21 på 510$. Medan i Sverige (cyberphoto) är da15 betydligt mycket dyrare än da21, 7590 mot 5490. Inte undra på att amerikanarna tycker pentax har prisvärda gluggar.

Förstår mig inte riktigt på prisbilden...

Att priset på silvergluggarna skulle vara utan moms kan
stämma, men det står uttryckligen med moms på
http://www.focusnordic.se/Home/News/1000892478
Eftersom grejerna kommer i vår så kanske priserna
ska justeras? Kan ju vara dumt att ange det tidigare priset.
Svarteloxeringen kan inte vara så dyr, och silvergluggarna
har ju nån form av skydd oxå (Tur att inte DA15 kommer i
silver när jag redan har köpt).
Bara 24 och ett halvt för hela paketet...

När Focus Trading själva anger priserna med moms känns det nära till lyckoropen! En prissänkning skulle verkligen sitta klockrent på Pentax gluggar alltså. Kom nu våren!

Alla silver limiteds är såldaenligt Pentax, så det blir nog ebay som sätter priserna framöver. Tog tydligen bara 24 timmar.

Källa:
http://translate.google.es/translat...auchi-de-pentax.html&sl=es&tl=en&hl=&ie=UTF-8

Nja; "of these three approaches "Silver" planned for Japan Sold in the first 24 hours!"

Sålda i Japan, men i Europa finns det säkert kvar några.
Får väl ringa affär´n i morron(om det går).
Nattförman ringde mig 23.00 och sa att det är bäst att jag
väntar med jobbet ett tag, ska egentligen börja 02.00,
det gäller ju att komma fram på småvägarna.
Ska kolla Smhi.se...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar