Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

24" bildskärm för bildbearbetning och tethering

Produkter
(logga in för att koppla)

Gigas

Aktiv medlem
Jag söker efter en 24" bildskärm som jag kan koppla via min kamera för tethering. Vill kunna ställa skärpa och andra parametrar via skärmen. Vad föreslår ni med en budget på 4.500:-

För tethering (direktfångst på svenska) räcker det inte med en bildskärm bara. Kameran måste anslutas till en dator med lämplig programvara för direktfångst, t ex Lightroom, ON1 eller liknande. Dessutom måste det finnas stöd för kameramodellen som man använder. Normalt är väl att man använder en bärbar dator. Till den går det naturligtvis att koppla en extern bildskärm om man vill det.

För tethering (direktfångst på svenska) räcker det inte med en bildskärm bara. Kameran måste anslutas till en dator med lämplig programvara för direktfångst, t ex Lightroom, ON1 eller liknande. Dessutom måste det finnas stöd för kameramodellen som man använder. Normalt är väl att man använder en bärbar dator. Till den går det naturligtvis att koppla en extern bildskärm om man vill det.
En jättestor killgissning, det finns på vissa kamera någon HDMI anslutning för visning på tex TV. Fungerar bildvisning till en skärm också? Kan man även se en icke tagen bild på skärmen? Tethering eller styrning av kameran fungerar ju inte via skärmen men kanske kan man se det som kameraskärmen visar?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar