Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

20d fråga med fler

Produkter
(logga in för att koppla)

{c2c}

Ny medlem
Jag är nybörjare gällande SLR kameror, så jag har ett par frågor.

LCD monitor som finns på kameran, är den bara till för att kolla bilderna & inställningar i menyn på?
För att kolla på LCD monitor medans man fottar går ju ej, den är ju helt svart.?

Fråga 2:. Objektiv till D-SLR, är zoomen alltid manuell på dom?

Fråga 3::.. Spesigellt för Tamron 28-75/2,8 XR Di ägare. ZoomRingen glappar en smula, det är ju inte mycket men det är bra irreterande. Är det så på era också?

Fråga 4:. Är det någon av er som vet vad det finns någon Fokus-test, någon mall att ladda ner & hur exakt man gör?

Hmm, Många av er tycker säkert att vissa av frågorna är dumma, men som sakt, jag är färsking gällanda SLR kameror & vet inte mycket om dom.

Jag är tacksam för svar ;o)
 
{c2c} skrev:
Jag är nybörjare gällande SLR kameror, så jag har ett par frågor.

LCD monitor som finns på kameran, är den bara till för att kolla bilderna & inställningar i menyn på?
För att kolla på LCD monitor medans man fottar går ju ej, den är ju helt svart.?

Fråga 2:. Objektiv till D-SLR, är zoomen alltid manuell på dom?

Fråga 3::.. Spesigellt för Tamron 28-75/2,8 XR Di ägare. ZoomRingen glappar en smula, det är ju inte mycket men det är bra irreterande. Är det så på era också?

Fråga 4:. Är det någon av er som vet vad det finns någon Fokus-test, någon mall att ladda ner & hur exakt man gör?

Hmm, Många av er tycker säkert att vissa av frågorna är dumma, men som sakt, jag är färsking gällanda SLR kameror & vet inte mycket om dom.

Jag är tacksam för svar ;o)

1: Ja
2: Ja