Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

20 st 10x15 för 20:-

Produkter
(logga in för att koppla)
nä, det går även att ladda upp en bild i taget via hårddisken..eller CD, men om man laddar ned deras program så blir det lättare.
 
Ok, bra.Har nämligen ingen lust o installera en massa suspekt programvara i mitt XP...
F.ö har jag inte fått någon kod än, skickade mina uppgifter för nästan tre timmar sedan.
 
Fick min kod nyss, typ 18 timmar senare. Skulle misstänka att det är nåt manuellt steg som gör att det tar tid...

/Prüzze
 
Fick också koden ett dygn senare, från något som såg ut som en privat mailadress. Hade inget problem med nedladdning av programmet heller... Är det någon som vet något mo kvaliten?
/Lotta
 
...har inte fått koden än. Eller så har den kommit. men jag har slängt mailet i tron att det var ett av de spam jag får varje dag. Jag har i alla fall inte fått ett mail där det står Ditt Lösen, Apport Foto eller liknande.
 
Jag kan inte säga att jag är super nöjd med kavlitén på bilderna från apport.
Blaskiga färger och halvsuddigt.
Nja. Ok för att det va billigt men endå. Man vill ju ha kvalité på bilderna.
Jag håller mig nog till Experts Digicenter.
Det är superkvalité och extremt bra skärpa, Inga blaskiga färger å så.
Nä.

Betyg för apport [3]
Betyg för expert [4.5]
 
Nu har jag fått mitt lösen, äntligen...!
Att ladda upp 20 bilder samtidigt gick inte, så jag tog först två, och försökte sedan öka succesivt, men det ballade ur.
Försöker ikväll när jag har mer tid, har ingen större lust att installera deras programvara.
 
Jag har aldrig laddat upp digitala bilder för framkallning förr, finns det något mått för hur stora filerna får vara? Ställer ni in något i Photoshop innan ni skickar in? Öppnar man en bild där så är den ju runt 56x42 cm stor, ska man då ändra detta eller är det något som sker automatiskt? Många frågor, jag vet.
 
Mooshie skrev:
Jag har aldrig laddat upp digitala bilder för framkallning förr, finns det något mått för hur stora filerna får vara? Ställer ni in något i Photoshop innan ni skickar in? Öppnar man en bild där så är den ju runt 56x42 cm stor, ska man då ändra detta eller är det något som sker automatiskt? Många frågor, jag vet.
Jag ändrade mina bilder i P-shop till 10*15 cm 200ppi. Borde räcka på utskrifter, sparade som JPEG så 20 bilder blev totalt cirka 4MB.
 
Okej, ska prova det. Tack. Fast då måste man väl beskära dem lite? Digitala bilder är väl formatet 10x13 egentligen...
 
Mooshie skrev:
Okej, ska prova det. Tack. Fast då måste man väl beskära dem lite? Digitala bilder är väl formatet 10x13 egentligen...

Om man inte beskär dem till 10x15 från början så får man välja mellan att få vita kanter eller automatisk beskärning.

/Prüzze
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.