Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

2.2GB MicroDrive 2240:-

Produkter
(logga in för att koppla)
härligt... det tar sej... behöver ingen förrän till våren men då ere bra om det finns stoooora microdrivar... o 2000 e ju ett himla bra pris för 2 GB...
 
verkligen! Har varit lite skeptisk till microdrives pga. att de innefattar mekaniska delar, men med det här priset är det ju inget snack. Mindre än halva priset jämfört med flash-minnen.
 
Tobias Lindberg skrev:
verkligen! Har varit lite skeptisk till microdrives pga. att de innefattar mekaniska delar, men med det här priset är det ju inget snack. Mindre än halva priset jämfört med flash-minnen.

Men fortfarande den där.. ovissheten om hur känsliga dom är vs. CF-kort och att dom är en rörlig enhet som drar mer ström(för de lär de göra rent statistiskt sätt...)

Till min IIe MP3-spelare hade jag kanske funderat på en, men till min kameran... Nah, det vette sjutton.
 
Hmm jadu det är ju också en fråga om hastighet märke m.m. ta inga förhastade slutsattser bara det låter högs osanoligt att du får ett bra kort för dom pengaran när det är ett 2GB kort...
 
Tobias Lindberg skrev:
Verkar ju mycket intressant... nån som känner till den?
Va? Hur kan den vara så billig? Är det sant/rimligt??
Den är helt säkert av bra kvalitet. Inga mindre pirat-tillverkare klarar knappast att tillverka så stora, små hårddiskar, så av den anledningen kan man nog vara lugn.
Är personligen lite skeptisk till tekniken dock. Jag vet hur slö och energislukande min ipod är.
 
Verkar ju inte vara nån höjdare direkt... men med tanke på att det är på väg flash-minnen på upp till 6 GB så borde det ju hända en del med priserna på den fronten också.
 
Tobias Lindberg skrev:
Verkar ju inte vara nån höjdare direkt... men med tanke på att det är på väg flash-minnen på upp till 6 GB så borde det ju hända en del med priserna på den fronten också.

Vad kostar dom där 4 gb minnena som finns idag då? Jo runt 15.000
Prispress kan du prata om ungefär 1 år...
 
stranden skrev:
Men fortfarande den där.. ovissheten om hur känsliga dom är vs. CF-kort och att dom är en rörlig enhet som drar mer ström(för de lär de göra rent statistiskt sätt...)


Har aldrig kört annat än Microdrive i min Dimage 7, ökänd batterislukare, och får normalt ut runt 300 bilder på 4 AA-batterier. Hittills (15 månader) har mina Microdrivar hängt med bra, dvs inga krascher eller kasserade hårddiskar. O då tömmer jag den jag använder mest åtminstone en gång om dagen, numera rycker jag den i o ur kameran varje dag dessutom... Det verkar vara hyfsat tillförlitliga små underverk. Å andra sidan. En hårddisk kraschar alltid. Frågan är bara när. Men vem säger att CF-kort inte "kraschar"? håller de i evighet? Hur vet man när ett sånt närmar sej slutet av sin livslängd?

/kg som tappade andan när Kanada höll på att göra mål...
 
lillaborkrigel skrev:
Okej! Jag är inte så bra på att förstå det direkt. Men hur stor skillnad är det mellan den och ett vanligt CF kort?

//Micke

Kortets överföringshastighet är 3.3-6.5 MB/sec så har du något att jämföra med på sidan som Steven tipsade om.
 
Edward finner det gulligt att ni pratar om att köpa Microdrive samtidigt som det finns en annan tråd där någon person har problem med sin Microdrive...
 
EdwardH skrev:
Edward finner det gulligt att ni pratar om att köpa Microdrive samtidigt som det finns en annan tråd där någon person har problem med sin Microdrive...
Har hört folk som har problem med sina CF åxå. Men visst, jag hör mer om Microdrive...Jag är skeptiskt, än så länge.
Och förresten, vad är det som är så gulligt?
 
Calle S skrev:
Har hört folk som har problem med sina CF åxå. Men visst, jag hör mer om Microdrive...Jag är skeptiskt, än så länge.
Och förresten, vad är det som är så gulligt?

Rent teoretiskt bör ett CFkort vara säkrare iom att den saknar rörliga delar. Jag har tappat mitt 1gb CFkort i marken mer än en gång och det fungerar fortfarande. Hade jag haft 1gb MD hade jag fått en bunt nya gråa hår varje gång jag hade tappat kortet i marken.

"Gulligt" använder jag som ord för ... något som jag inte riktigt lyckats hitta än. Det är inte "irriterande", "störigt", "dumt" eller "smart". Det är mer ... "värt att notera".
 
EdwardH skrev:
Rent teoretiskt bör ett CFkort vara säkrare iom att den saknar rörliga delar. Jag har tappat mitt 1gb CFkort i marken mer än en gång och det fungerar fortfarande. Hade jag haft 1gb MD hade jag fått en bunt nya gråa hår varje gång jag hade tappat kortet i marken.
Ja, jag har fem CF-kort, de har aldrig krånglat, och jag är ganska vårdslös med dem.

EdwardH skrev:
Gulligt" använder jag som ord för ... något som jag inte riktigt lyckats hitta än. Det är inte "irriterande", "störigt", "dumt" eller "smart". Det är mer ... "värt att notera".
Så en tjej som är gullig är "värd att notera"? Tja, det stämmer ju...!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.