Annons

18-55 mm fuji

Produkter
(logga in för att koppla)

Soheill

Avslutat medlemskap
Har ni kvar era Fuji 18-55 och isåfall hur ofta och när använder ni den ? Efter att jag köpte 35 mm så har jag glömt bort 18-55 och undrar om det är lönt att spara den
 
18-55mm är ju grymt bra men sedan jag köpte XF35mm1.4 har jag ej använt den. Xf50mmf2 är också väldigt bra.
@Sufstreet
Dock fått fantastiska bilder med 18-55mm under årens lopp så vill ej sälja den. Perfekt för vandring etc
 
18-55 är ett riktigt bra objektiv. Jag störde mig på att bländare 2.8 bara gällde för brännvidd 18mm samt att man inte kunde se på objektivet vilken bländare man hade ställt in. Bytte därför in det till ett 16-55. Saknar det på resor där det är ett bra allroundobjektiv. Bra optik, lätt o kompakt. Pandemin har gjort att jag inte köpt ett nytt då man ändå inte kan resa.
 
Använder 18-55 för det mesta och då och då Nikons 50 med adapter. Hade varit bra om 18-55 var sett med en riktig bländarring.
 
18-55 är ett riktigt bra objektiv. Jag störde mig på att bländare 2.8 bara gällde för brännvidd 18mm samt att man inte kunde se på objektivet vilken bländare man hade ställt in. Bytte därför in det till ett 16-55. Saknar det på resor där det är ett bra allroundobjektiv. Bra optik, lätt o kompakt. Pandemin har gjort att jag inte köpt ett nytt då man ändå inte kan resa.
Ah precis, så tänkte jag med att kanske nu när man börjar resa så kommer man kanske använda den
 
Använder den i situationer där jag snabbt behöver kunna byta brännvidd inom ett "normalomfång" men det av praktiska skäl inte fungerar med att stå och byta objektiv eller bära på flera hus.

Man kan störa sig på detta med bländarringen men i praktiken knappast någon problem - i alla fall inte för mig.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.