Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
18-55 mm fuji
- Trådstartare Soheill
- Start datum
Jonah Lake
Avslutat medlemskap
18-55mm är ju grymt bra men sedan jag köpte XF35mm1.4 har jag ej använt den. Xf50mmf2 är också väldigt bra.
@Sufstreet
Dock fått fantastiska bilder med 18-55mm under årens lopp så vill ej sälja den. Perfekt för vandring etc
@Sufstreet
Dock fått fantastiska bilder med 18-55mm under årens lopp så vill ej sälja den. Perfekt för vandring etc
Larsa Andersson
Aktiv medlem
18-55 är ett riktigt bra objektiv. Jag störde mig på att bländare 2.8 bara gällde för brännvidd 18mm samt att man inte kunde se på objektivet vilken bländare man hade ställt in. Bytte därför in det till ett 16-55. Saknar det på resor där det är ett bra allroundobjektiv. Bra optik, lätt o kompakt. Pandemin har gjort att jag inte köpt ett nytt då man ändå inte kan resa.
Soheill
Avslutat medlemskap
Ah precis, så tänkte jag med att kanske nu när man börjar resa så kommer man kanske använda den18-55 är ett riktigt bra objektiv. Jag störde mig på att bländare 2.8 bara gällde för brännvidd 18mm samt att man inte kunde se på objektivet vilken bländare man hade ställt in. Bytte därför in det till ett 16-55. Saknar det på resor där det är ett bra allroundobjektiv. Bra optik, lätt o kompakt. Pandemin har gjort att jag inte köpt ett nytt då man ändå inte kan resa.
Johnny.H.
Aktiv medlem
Svårt med riktig bländarring och variabel bländareAnvänder 18-55 för det mesta och då och då Nikons 50 med adapter. Hade varit bra om 18-55 var sett med en riktig bländarring.
Melker Humala
Aktiv medlem
Nejdå det har ju massor med objektiv haft genom tiderna. Kolla på alla gamla nikon gluggar tex.Svårt med riktig bländarring och variabel bländare
Bländarringens värden är vid kortaste brännvidd.
janc
Aktiv medlem
Använder den i situationer där jag snabbt behöver kunna byta brännvidd inom ett "normalomfång" men det av praktiska skäl inte fungerar med att stå och byta objektiv eller bära på flera hus.
Man kan störa sig på detta med bländarringen men i praktiken knappast någon problem - i alla fall inte för mig.
Man kan störa sig på detta med bländarringen men i praktiken knappast någon problem - i alla fall inte för mig.