Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
18-105 vs 18-135
- Trådstartare J_A_S
- Start datum
jocke_endofall
Aktiv medlem
Har ingen åsikt om 18-135 eftersom jag aldrig provat den, men har 18-105VR och är mycket nöjd! VR funkar kanonbra, autofokusen är hyffsat snabb och gluggen är riktigt skarp, i mitt tycke. Det enda som kan vara lite negativt är att den vinjetterar lite på största bländaren, men det är mycket lätt att åtgärda om du plåtar i RAW-format.
Du lär inte bli besviken, man får väldigt mycket för pengarna om man köper den!
Tholic
Aktiv medlem
Har ingen åsikt om 18-135 eftersom jag aldrig provat den, men har 18-105VR och är mycket nöjd! VR funkar kanonbra, autofokusen är hyffsat snabb och gluggen är riktigt skarp, i mitt tycke. Det enda som kan vara lite negativt är att den vinjetterar lite på största bländaren, men det är mycket lätt att åtgärda om du plåtar i RAW-format.
Har ett 18-135 som jag fick i kit till min D80.
Är väl ganska nöjd. har visserligen inte mycket att gämföra med, men märker en viss oskärpa i objektivet. Det är ju inte av en Ypperlig kvalite om man säger som så. Det lämnar för min del en hel extra att lämna i den frågan.
Jag använder det flitigt i naturfotografering. Dock upplever jag det som aningen ljusvagt. I veckan ska jag ge mig på en del sportfotografering( hästridning) samt ett tilltag i porträtt. Får väl se hur det går.
Rent allmänt: det duger men kunde vara skarpare....