Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

17-55/2,8 + eos 30d

Produkter
(logga in för att koppla)

Janne K

Aktiv medlem
Hej,

Vad tror ni är ett realistiskt avslutspris om jag skulle sälja min Canon EOS 30D med en Canon EF-S 17-55/2,8 IS USM? Grejerna är fyra år gamla och i gott skick, men inte nyskick. Optiken är reparerad en gång, men funkar och ser bra ut.

Tack för hjälpen!

Janne

Hej,

Vad tror ni är ett realistiskt avslutspris om jag skulle sälja min Canon EOS 30D med en Canon EF-S 17-55/2,8 IS USM? Grejerna är fyra år gamla och i gott skick, men inte nyskick. Optiken är reparerad en gång, men funkar och ser bra ut.

Tack för hjälpen!

Janne

Tja, kanske 2500 kr + 6000 kr?

Låter lite optimistiskt. Tror det är svårt att hitta någon som ger 2500 för 30D. Och optiken skulle man möjligen vara beredd att betala 6000 för, fast knappast om den "är reparerad en gång, men funkar".

Tja, kanske. Jag sålde iaf min 30D för 3000 kronor förra sommaren. Kanske kan man bara få 2000 kronor nu och 5000 kr för objektivet.

Tack! Det var var jag behövde. Familjerättsliga skäl, inte för försäljning. Fast det vore i.o.f.s. inte så dumt att byta 30:an mot en 7D eller nåt...

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto