xxx
Guest
elmfeldt skrev:
Skott: Bra förslag det där. Jag tar och diksuterar det med de andra i nästa vecka.
Låter utmärkt!
/ Fredrik
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
elmfeldt skrev:
Skott: Bra förslag det där. Jag tar och diksuterar det med de andra i nästa vecka.
elmfeldt skrev:
Det är inte antalet som är det viktiga. Jag upprepar igen att det är kvalitet framför kvantitet som gäller. Jag ger 1-3 kommentarer i veckan och då försöker jag verkligen bidra med något.
Jag funderar också på att ta bort statistiken över flitigaste kommenteraren för det verkar ha blivit en tävling om att synas där, och den tävlingen drar ner fotosidan:se:s kvalitetet.
elmfeldt skrev:
Det är inte antalet som är det viktiga. Jag upprepar igen att det är kvalitet framför kvantitet som gäller. Jag ger 1-3 kommentarer i veckan och då försöker jag verkligen bidra med något.
På photo.net finns ca 300" bilder och 200" kommentarer, här är det 30" bilder och 120" kommentarer.
Skulle vi rensa bort alla tack så skulle siffran gå ner avsevärt.
Jag funderar också på att ta bort statistiken över flitigaste kommenteraren för det verkar ha blivit en tävling om att synas där, och den tävlingen drar ner fotosidan:se:s kvalitetet.
urbano skrev:
Jag citerar en av mina favoritkommentatorer. Så här skriver Per-Arne Andersson i sin profil:
"Bedöma bilder... som en intensivkurs i att tänka positivt! Siffror njae!! Med skriven text kan vi ge bilderna en större rättvisa. Tycker man inte alls om bilden, ja då kan man ju tiga i tystnaden! Det hörs det också..!
Men dialogen runt bild och bedömningar ger nog allra mest. Det är alltid roligt att tänka på, prata om, och skriva med ljuset. På fotosidan finns ett tonläge för alla. Här kan man lära sig mycket..."
/Ulf
Bildkreator skrev:
Så mycket var det med den kommentaren... Utvecklande...? Positivt...?
Mvh/ Kenneth
Bildkreator skrev:
2001-09-26 20:15 Per-Arne Andersson
När jag kommer hit (bild 68 av 69 i funktionen bedöma bilder) har någon gett dig
5/5 inte jag... ( Utan att säga varför ) Det är ju bara ett mynt. Rakt upp och ner...?
Så mycket var det med den kommentaren... Utvecklande...? Positivt...?
Mvh/ Kenneth
paa skrev:
Jadå...! du har rätt Kenneth. Det var inte positivt alls. Den gången var det mer min reaktion på textlösa bedömningar. Jag tycker dom är lite meningslösa. Debatten då handlade väl om låga siffror utan förklarande bedömningar. Jag tycker det kan vara lika intressant att få veta varför det blir 5/5. Jag är ledsen om du är långsur på den bedömningen.
Det är nog så att ibland blir texten sned. Varför ladda upp en sån bild frågar man sig på många bilder som laddas upp. Skriver man många bedömningar och kanske i tät följd, blir väl inte allt i texten
perfekt eller positivt. Det gäller oss alla, det är jag säker på!
elmfeldt skrev: