Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigmas 18-200

Produkter
(logga in för att koppla)

Kirshim

Aktiv medlem
Sitter och överväger vilken av dessa jag ska köpa, väljer mellan dom modeller som har OS...

Har råd med den dyrare och nya modellen men skulle veta om det finns någon jämförelse mellan dessa två eller om någon har personliga erfarenheter av dom

Är framför allt AF-motorn jag funderar på om det är någon större skillnad mellan modellerna, vill gärna hinna med att fota min terrier....;P
 
Det var ett önsketänkande i samband med beställning, så nu hoppas jag att jag inte slösat bort min pengar på att beställa den dyrare varianten...;P
 
Ett 18-200 är ett objektiv som är svårt att få riktigt bra, så jag tror att den dyraste varianten var ett väldigt bra val.

Den billiga hade nog haft svårt att göra dig nöjd, hoppas du blir nöjd med den här! Objektiv kan aldrig bli tillräckligt dyra ;-)
 
Nog sjutton kan dom bli tillräckligt dyra, däremot så kan kvaliten alltid bli bättre..;P

Är ju medveten om att superzoomarna inte är dom skarpaste, så därför beställde jag nu den dyrare av dom, i hopp om att den också är klart bättre än sin föregångare, det jag var lite fundersam över är om den bara är dyrare för att det är en ny modell.

Det som stod hos Cybephoto var:
"Nu i kompaktare format, FLD linser, samt med tystare och snabbare HSM AF-motor"

att den är kompaktare är väl trevligt och det ´förstår jag
FLD-linser säger mig ingenting, orkar nån förklara blir jag glad men jag antar att det är nån form av förbättring
Att det är en snabbare HSM AF-motor låter trevligt och låter ju som om den borde ha möjlighet att fokusera lite snabbare.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.