Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kan Canon EOS 1D Mark III fjärrstyra en 580EX-blixt?

Produkter
(logga in för att koppla)

papperstrumpet

Aktiv medlem
Hej,

Jag har fått för mig att mitt kamerahus, Canon EOS 1D Mark III, kan fungera fjärrstyra en trådlös Speedlight 580EX-blixt? Om man använder huset som master och blixten som slave. Vet någon om det fungerar eller har jag drömt?

Jag har lusläst blixtens instruktionsbok och får det inte att fungera, kanske är det någon inställning i kameran som skall göras?

Tacksam för tips!

/Johan

Hej,

Jag har fått för mig att mitt kamerahus, Canon EOS 1D Mark III, kan fungera fjärrstyra en trådlös Speedlight 580EX-blixt? Om man använder huset som master och blixten som slave. Vet någon om det fungerar eller har jag drömt?

Jag har lusläst blixtens instruktionsbok och får det inte att fungera, kanske är det någon inställning i kameran som skall göras?

Tacksam för tips!

/Johan

Det jag har som alternativ är att använda mina två pocker wizards, men då misstänker jag att en kabel mellan blixt och PW behövs inhandlas. Vet någon vilken kabel som gäller då?

Nix. Hos Canon är det nog bara 7D som kan synka med blixtar utan tillbehör. Synkkabel till slave-blixten följde förhoppningsvis med då du köpte PWn?

Du måste antingen ha en ST-E4 eller om du kör med Pocket Wizard så behöver du en sladd mellan PW och blixten. Du kopplar in sladden i PC uttaget på sidan av blixten.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar