ANNONS
Annons

127-film

Produkter
(logga in för att koppla)

Östen

Medlem
Jag vet att andra tidigare frågat om var man kan få tag i 127-film, med betoning på tidigare, så jag frågar ändå: Vet någon var man kan få tag på 127-film idag? Färg eller svartvitt spelar ingen roll.

Den mig veterligen idag tillverkade 127-filmen är Efke 100. Det är en svartvit negativ film. Säljs av Photax.

Tack!

Oj, vad snabbt ni svarade. Tack, jag ska genast kolla tipsen. Jag har en Yashica 44, en Rollei Baby och en #0 Brownie som jag gärna vill använda igen. Använde alla på 90-talet, men blev digital som så många andra ...

Ingen i Sverige

Jag vet att andra tidigare frågat om var man kan få tag i 127-film, med betoning på tidigare, så jag frågar ändå: Vet någon var man kan få tag på 127-film idag? Färg eller svartvitt spelar ingen roll.

Photax har slutat ta hem den svartvita från efke. det fick jag veta under den här veckan. Däremot säljer de fortfarande negativ färg 127.

Kan man mata 135-film i en 127-kamera som i en 120-kamera?

Då antar jag att du tänkte köra filmen som genom tex en Holga?

Har du en kamera som tar 127-film, så pröva med en rulle 135-så ser du om du får den att passa i kameran. Kila fast den med skumgummi eller vad som behövs för att få den att hållas på plats. Kan vara lite knökigt, men funkar det så... = )

Johan

Bilagor

• kopiaimg026 (kopia).jpg
    kopiaimg026 (kopia).jpg
    63.3 KB · Visningar: 845
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar