RobinHansen
Avslutat medlemskap
Skulle uppskata en fotosidan app! Tror inte jag är ensam om detta önskemål.
Mvh Robin
Mvh Robin
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Varför behövs en separat app? Jag har iofs bara erfarenhet av Symbian-lurar, men på de går det hur fint som helst att hänga på Fotosidan via Opera Mobile och Opera Mini - går det sämre på andra OS/browswers?
Är det inte bättre att jobba på att hålla den ordinarie sidan bygd så att den också gör sig bra på mobiler?
(tja, det ena utesluter inte det andra förstås, jag var mest nyfiken)
FS (speciellt forumet) funkar ju synnerligen dåligt på en mobilskärm. Tror faktiskt inte det är speciellt svårt (för den som kan sånt) att sno ihop en vettig app till Android och/eller Iphone.Varför behövs en separat app? Jag har iofs bara erfarenhet av Symbian-lurar, men på de går det hur fint som helst att hänga på Fotosidan via Opera Mobile och Opera Mini - går det sämre på andra OS/browswers?
FS (speciellt forumet) funkar ju synnerligen dåligt på en mobilskärm.
Jag har använt såväl Opera Mini (på SE-lur) som Safari i IOS och webbläsaren i en HTC Desire, vad den nu kan heta. Fotosidans forum har ett väldigt utspritt gränssnitt men länkar som ligger mycket tätt tillsammans. Det är ett evigt skrollande och förstorande/förminskande som gör att jag helt avstår från att läsa FS i mobilen.Om det ska vara någon vits med ditt inlägg, och med att du citerade mig så kanske du borde berätta vad som gör Fotosidan så dålig på mobilskärmar och vilket OS/browser du drar de erfarenheterna från?
Det är ett evigt skrollande och förstorande/förminskande som gör att jag helt avstår från att läsa FS i mobilen.
Nu vet jag inte vad det är för skillnad mellan Opera Mobile och Opera Mini, jag har bara använt den senare och kan inte säga att det verkade som om den byggde om några webbsidor. Jag får väl testa Opera Mobile när det kommer till min plattform om några veckor.Jag förstorar/förminskar ingenting alls, eftersom jag upplever att Opera Mobile (till skilnad från Nokias egen browser!) gör ett utmärkt jobb med att anpassa sidan till mobilen.
Nu vet jag inte vad det är för skillnad mellan Opera Mobile och Opera Mini, jag har bara använt den senare och kan inte säga att det verkade som om den byggde om några webbsidor. Jag får väl testa Opera Mobile när det kommer till min plattform om några veckor.
Matthias Gutehall:s idè är ju mkt bra om fotosidan.se inte vill bygga en app.
Har vi tur att Matthias kan bistå fotosidan.se med hjälp i denna frågan så är det ju mer än bra )
Text wrapping har jag föstås i min Desire också, men den hjälper ju inte när man t ex navigerar i listan över "senaste inlägg" på FS.Read the largest pages comfortably
Even pages designed for large screens are easy to read on your mobile phone, with text wrapping, which ensures that you can read most content without having to scroll sideways.
Att någon tillverkar en app för ett visst operativsystem innebär ju inte att man "låst" något.Det är dumt att låsa sig till en plattform, tex android.