Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Svensk manual till Nikon D700
- Trådstartare Petra.C
- Start datum
gunte
Aktiv medlem
Nikon har en form av utbytessystem av handbok från ett utländskt språk till svenska.Det kräver registrering av produkten på deras hemsida och att handboken är i nyskick och oskadd.Logga in ,registrera kameran och läs mer alltså. Det går även att ladda ner en manual och läsa på skärmen.
Mvh/Gunte..
Mvh/Gunte..
Petra.C
Medlem
Nikon har en form av utbytessystem av handbok från ett utländskt språk till svenska.Det kräver registrering av produkten på deras hemsida och att handboken är i nyskick och oskadd.Logga in ,registrera kameran och läs mer alltså. Det går även att ladda ner en manual och läsa på skärmen.
Mvh/Gunte..
Tack för snabbt svar. Då behöver jag inte vara orolig att kameran inte är köpt i Sverige.
Mvh/Petra
john23
Aktiv medlem
Finns här..
I pdf som går att skriva ut.
ftp://ftp.nikon-euro.com/Manuals/2UjJ8GNWcr/D700_se.pdf
John
I pdf som går att skriva ut.
ftp://ftp.nikon-euro.com/Manuals/2UjJ8GNWcr/D700_se.pdf
John
Petra.C
Medlem
Länken fungerar inte tyvärr, måste jag vara inloggad på Nikons hemsida?
//Petra
Christer2
Aktiv medlem
Ja, du måste vara inloggad.
Dessutom måste du registrera din kamera (och dig själv; alltså namn och adress). Därefter kan du direkt ladda ner en svensk manual.
Efter registreringen kan du skicka originalmanualen (till Irland) och ungefär två veckor senare skickar de en ersättningsmanual på önskat (europeiskt språk). De skickar endast ut huvudmanualen, alltså inga snabbhandledningar.
Man kan även köpa en ny manual på önskat språk för 19 (eller om det var 18) euro inklusive frakt.
Dessutom måste du registrera din kamera (och dig själv; alltså namn och adress). Därefter kan du direkt ladda ner en svensk manual.
Efter registreringen kan du skicka originalmanualen (till Irland) och ungefär två veckor senare skickar de en ersättningsmanual på önskat (europeiskt språk). De skickar endast ut huvudmanualen, alltså inga snabbhandledningar.
Man kan även köpa en ny manual på önskat språk för 19 (eller om det var 18) euro inklusive frakt.
Petra.C
Medlem
Jag behövde inte vara inloggad, skriv din mail så skickar jag den.
John
[email protected]
´mvh/Petra
salmisfoto.se
Ny medlem
John
hej John har än 700 du hade löst det med manualen.
tacksam om du kunde skicka den till mej med min mejl [email protected]
Om det skulle fungera så skulle jag bli hemst tacksam mvh Magnus
vimma
Ny medlem
Jag har en manual till D700
Jo jag har en helt ny D700 manual svensk, men den har jag lagt ut på tradera för nån dag sen.http://www.tradera.com/Nikon-D700-svensk-anvandar-handbok-auktion_102580423
Jo jag har en helt ny D700 manual svensk, men den har jag lagt ut på tradera för nån dag sen.http://www.tradera.com/Nikon-D700-svensk-anvandar-handbok-auktion_102580423
Christer2
Aktiv medlem
Utbyte av Nikon-manual
Jag skickade i onsdags två manualer (på europeiskt språk, franska i mitt fall) till Nikon Irland för utbyte till manualer på svenska. Idag, fredag, har jag fått e-mail från Irland att de processar min begäran och jag kan förvänta mig en försändelse inom en vecka. Kostnad (porto) blev 9 Euro, jag skickade från ett Euro-land. Manualutbytesservice är billigare än att köpa nya manualer.
Jag skickade i onsdags två manualer (på europeiskt språk, franska i mitt fall) till Nikon Irland för utbyte till manualer på svenska. Idag, fredag, har jag fått e-mail från Irland att de processar min begäran och jag kan förvänta mig en försändelse inom en vecka. Kostnad (porto) blev 9 Euro, jag skickade från ett Euro-land. Manualutbytesservice är billigare än att köpa nya manualer.
Christer2
Aktiv medlem
Jo det är det säkert, men nu hade jag en till övers
Sorry vimma.
Det var inte min mening att ställa till det för dig. Jag förutsätter att man kan köpa från Nikon Sverige också men det kostar nog "an arm and a leg".
Ville bara förmedla information, ifall någon var på jakt efter manualer till andra kameror och/eller blixtar.
xrider
Ny medlem
Manual till D700
Hej
Någon som kan avvara en svensk manual i pdf format så maila mig på [email protected]
Kan även köpa en pappersvariant om någon har
Tackr på förhand
Ander
John
Hej
Någon som kan avvara en svensk manual i pdf format så maila mig på [email protected]
Tackr på förhand
Ander
frwe
Aktiv medlem
Om du registrerar dig här så kan du ladda ner alla manualer du behöver.
https://nikoneurope-se.custhelp.com/app/answers/list
Vill du av någon anledning inte registrera dig kan jag ladda ner och skicka med epost.
/Frode
https://nikoneurope-se.custhelp.com/app/answers/list
Vill du av någon anledning inte registrera dig kan jag ladda ner och skicka med epost.
/Frode
Petra.C
Medlem
Hej
Tackr på förhand
Ander
Skickat en pdf.
Mvh/Petra
John P19
Ny medlem
Hej
Kan även köpa en pappersvariant om någon har.
mvh John
Kan även köpa en pappersvariant om någon har.
mvh John