Annons

CS4 segt som tusan

Produkter
(logga in för att koppla)
CS4 på min pc går riktigt segt. Datorn är denna: http://h20195.www2.hp.com/V2/GetPDF.aspx/c01630292.pdf

Vad gör jag lämpligast för att få det att snurra på lite raskare? Mer minne går ju bort med Vista 32.
Byta OS?
Byta grafikkort?
Byta processor?

Tips och goda råd är välkommet!

/Björn

Det borde flyta på bra, då du har 4 Gb i RAMminne (dock kan inte 32bits vista ta hand om 4 Gb) och en bra processor. Grafikkortet har egentligen ingenting med hur snabbt ditt photoshop är. Möjligtvis kanske du skall byta till Vista 64 bits eller det nya Windows 7 för att få ut kraften ur dina 4Gb RAM.

Vad är det som går segt? Allt? Bildhantering? För mig snurrade själva PS på bra men att öppna/läsa/ändra/justera bilder tog en evig tid, allt skedde i "block" och var seeegt. Jag uppgraderade grafikdrivrutinen till senaste versionen, då släppte det... Alternativt kan du testa med att stänga av OpenGL och se om det hjälper. Jag kollade vad du har för dator och jag har i princip samma...

/Per

Vad är det som går segt? Allt? Bildhantering? För mig snurrade själva PS på bra men att öppna/läsa/ändra/justera bilder tog en evig tid, allt skedde i "block" och var seeegt. Jag uppgraderade grafikdrivrutinen till senaste versionen, då släppte det... Alternativt kan du testa med att stänga av OpenGL och se om det hjälper. Jag kollade vad du har för dator och jag har i princip samma...

/Per

Ja, bildhantering går ruskigt segt. Justera nivåer, lägga på filter, färgjustering, skärpehantering o.s.v.
Jag har provat att stänga av OpenGL utan någon förbättring. Ska kolla om det finns någon senare grafikdrivis.

/Björn

...men att öppna/läsa/ändra/justera bilder tog en evig tid, allt skedde i "block" och var seeegt. Jag uppgraderade grafikdrivrutinen till senaste versionen, då släppte det...

/Per

Jag ber att få tacka för tipset! Ibland tänker man inte på de mest självklara sakerna. Jag gjorde som du och uppdaterade drivrutinen för grafiken och det blev en ruggig skillnad!

/Björn

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar