Annons

Kamerarem till 1D-serien?

Produkter
(logga in för att koppla)

Bass

Aktiv medlem
Tjenare!
Håller på och kollar efter en kamerarem som kanske gör det skönare att bära tunga kameror som 1Dmk3 plus runt kilos objektiv.
Tips? OP/TECH verkar ju skysst.. men vilken av varianterna bör man går på. Vill ju inte riskera onödiga olyckar.. och är inte säker på hur neoprenremmarna håller =)

Tjenare!
Håller på och kollar efter en kamerarem som kanske gör det skönare att bära tunga kameror som 1Dmk3 plus runt kilos objektiv.
Tips? OP/TECH verkar ju skysst.. men vilken av varianterna bör man går på. Vill ju inte riskera onödiga olyckar.. och är inte säker på hur neoprenremmarna håller =)

Jag kör med en Op/Tech Pro Strap på min 1D MkIII med upp till 70-200 utan problem. Fast, jag har säkrat runt snabbfästena med en kort nylonrem (typ nyckelringsremmar som man brukar få som företagsreklam) i en loop som är ihopsydd runt spännet. Inte så att jag misstror deras hållbarhet men däremot klåfingriga människor i folksamlingar :)

OP/TECH USA kamerarem

Själv använder jag OP/TECH USAs Super Classic Strap 3/8" varianten http://optechusa.com/product/detail/?PRODUCT_ID=45&PRODUCT_SUB_ID=&CATEGORY_ID=4PRODUCT_SUB_ID=&[/URL]CATEGORY_ID=4[/URL]. En mycket behagligt rem som verkar tåla mycket tyngd. Jag anväder den med min Canon 5D MKII med batterigrepp samt vanligtvis EF 70-200/2,8 L IS II USM och ibland EF 300/2,8 L IS USM och den verkar inte vara ansträngd ens då. Remmens undersida har en gummi yta som håller remmen på plast på axel och är inte obekväm när remmen ligger mot nacken. Jag kan varmt rekommendera den.

/Thomas

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto