ANNONS
Annons

1:a April Big Air Tävling i Arvika

Produkter
(logga in för att koppla)

murdoc

Aktiv medlem
1:a April ska det tydligen vara nån sorts Big Air tävling i Rackstadbacken som ligger strax utanför Arvika.
Dvs. hopptävling med skidor och snowboard.
Har ingen aning om det blir nån direkt kvalité på åkarna men det kanske vore en idé som fototräff.
Enligt affischen jag såg i dag ska den vara mellan 15 och 19.
Ska kolla upp lite mer om de har nån hemsida eller nåt.

Men det kanske kan vara nåt?

/Tommy

Jag vill:)
Men hur jag tar mig till Rackstadsbacken då vetesjutton.

Min pappa tränade backhoppning där som ung, fast då var det bara ett hopp som gällde förstås..

Kan det ha varit den backen?

Det fanns annars ett hopptorn på Falleberget för en massa år sen men som revs..eh..ja..nångång på 80-90-talet.

Ska ta och kolla upp lite mer så att allt jag har sagt är sant. Trots allt är det ju 1:a April =)
Gick förbi ett uppslag lite snabbt på lunchen och vem vet..det kanske inte alls är i Rackstadbacken.
Lovar att återkomma med raka besked.

Tar du buss eller tåg upp så kan jag hämta dig på stationen. Är troligen hemma den helgen.

/Tommy, trött och grinig för alla mina bud på eBay har bjudits över.

Skit också, kan inte den 1:e april... synd när det är på hemmaplan, men brorsan är på besök för första gången på drygt 1,5 år, så...

Kul idé Tommy! Mer sådant. Ju fler som kommer med idéer desto roligare blir det ju!

Senast ändrad:
Jodå!
Jag hade rätt för en gångs skull...
15.00-19.00 Big Air i Rackstadbacken, Arvika.
"New School" skidåkning.

Och det är ju så väldans bra väder just nu .. =(

Kan ha fel om backen för backhoppning, men tror det var runt rackstad iaf. Känner dåligt till de där småbackarna i länet för Sunne är ju roligare. Ska dit med både barn, bräda och Holga i morgon:)

Blev det något plåtat och bilder att visa?

Det blev 3 timmar i backen och tyvärr så blev det inte så många åkare eftersom Åre och Sälenåkarna uteblev.

Här kommer några av bilderna:

Bilagor

• forumrackstad1.jpg
    forumrackstad1.jpg
    23.8 KB · Visningar: 198
Samma bild som är beskuren på två olika sätt.
Skulle vara kul att höra vad ni tycker...

Bilagor

• forumrackstad3.jpg
    forumrackstad3.jpg
    32.3 KB · Visningar: 197
...och en sista..sen gick solen ner bakom berget och med 18-50 / 4,5-5,6 så räckte tyvärr inte ljuset till.

Bilagor

• forumrackstad6.jpg
    forumrackstad6.jpg
    25.2 KB · Visningar: 208
Villka superhärliga höjdarbilder! Ser ut som en lyckad skörd att arkivera jue. Särskilt andra bilden är underbar. Perfekt komponerat. Av de med två variationer föredrar jag variation 1 där skogen finns med.

Hade varit kul att vara där, men dina bilder inspirerar iaf till att packa magväska med annat än Holgan i morgon. Även om det nog inte finns så maffiga hopp att föreviga i Sunne..

Variant 1 eller 2 igen..

Förresten, jag har ångrat mig. Den med skogen kanske inte är bättre så där självklart som jag tyckte först. Som ren dokumentär gillar jag höjdkänslan som förhöjdes av att man såg träden och marken. Den har mest den känslan jag hade viljat se i ett tidningsreportage.. Men variation 2 är snygg och action! Den blir bättre ju mer jag ser på den. Först gillade jag inte känslan av hur åkaren far ut ur bilden, men som sagt växer bilden ju mer jag tittar. Den är ren och snyggt komponerad så och enligt mitt tycke mer konstnärlig än dokumentär.

Slutsats: båda är bra men känslorna skiljer så markant att det är svårt att bara välja en. På väggen vid skicentret håller jag på tvåan, i tidningen på ettan.

Senast ändrad:
Kul att du gillade bilderna!

Jo, det var en givande eftermiddag. Enda tråkiga var att min gamla Dimage 7i tog bättre bilder än Dynax 5D'n. =(
(Tur man har beställt ett 50/1,7 =)

Vad gäller 1 eller 2 så får jag hålla med dig.
På tvåan ville jag ha så mycket fart som möjligt och i och med att hoppkanten väger upp bilden mot åkaren så blev den ok.
1:an däremot var mer för att få med höjden i bilden och känns lite statisk och kanske därför mer dokumentär.

Nu vill jag se dina Holga-bilder från Sunne!
Åker du bräda?

Men en fast 50:a lär inte bräcka dimagens brännvidder i backarna ändå även om det ju är finfint till annat.

Det blir nog en digital med också imorgon nu så det kan ju hända att jag visar nåt sedan. Bräda är klart jag åker. På vintern iaf.. och barfota eller skidor på sommaren. Tycker vi kör en wfs-skiträff framöver och tränar action/sportfoto:)

Näe, en ren 50:a skulle nog funka dåligt i backen.
Beroende lite på vart man kunde stå runt hoppet så var det nog 18-35 som användes mest.
Tamrons kommande 17-50/2,8 skulle ha suttit fint.

En actionsport-träff skulle vara jättekul. Nu försvinner väl snön i rasande fart men det finns ju MTB, skate, BMX m.m.

Hahahaha...

Ser att jag har ju lagt upp samma bild två gånger...
#2 och #5..jisses..får leta lite till, det kan ju finnas några fler..annorlunda alltså..

/Tommy

Det här var bilden som egentligen skulle upp från början men som av nån outgrundlig anledning inte kom med..

Tänkte att eftersom ingen annan skriver nåt så gör jag det..=D

Bilagor

• forumrackstad2.jpg
    forumrackstad2.jpg
    42.1 KB · Visningar: 74
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar