Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

”shake it, shake it like a polaroid” Vilken låt?

Produkter
(logga in för att koppla)
Appropå detta så har jag hört (eller kanske läst) att man faktigst INTE skall skaka polaroid bilderna i väntan på att bilden skall framträda...

/Jocce

”Shake it like a Polaroid piiictuuure...”

Sjunger de. Jag, frugan och äldsta dotter brukar störta upp och dansa runt när låten spelas. Min fru kan headbanga så hennes röda hår flyger och jag brukar med skrapande fot be henne göra det när refrängen kommer.

Och hon viftar loss.

Skaka eller inte skaka?

Jo precis Joacim, visst är det väl så att man inte ska skaka polaroidbilden? Jag tänker mig att emulsionen skakas runt då och att bilden riskerar att bli suddig. Eller? Tänker på det varje gång jag hör låten. Att folk ändå skakar bilden handlar kanske om att de vill att den ska torka. Men det man väntar på med polaroidbilder är väl att de ska "framkallas"... Eller? Inte torka iaf.
Hmm...
Någon som vet säkert så att jag kan få detta bekräftat?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar