Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
”One hour photo” (filmen) på TV3 21.00
- Trådstartare mipert
- Start datum
Dadigan
Avslutat medlemskap
Slan skrev:
Var tog nakenbilderna vägen ? som han tog på älskarinnan och han snubben (glömt namnet) blev ltie chockad i slutet där när han fick "badrumsbilderna" och inte de bilder han tog på de där två.
hm.... missade något kanske.
Jag tolkade det så att han knäppte utan film i kameran (måste vara enda gången en fotograf gjort det medvetet) och att han "bara" ville skrämmas, inte ta nakenbilder. Jag tyckte som sagt att det var ett väldigt smart (och rätt finkänsligt) drag att det var bilder av småsaker som han hade tagit.
ulltand
Aktiv medlem
Jag tror att han tog bilderna som visades i polisförhöret efter att han plåtat paret i sina ställningar. Han gick ju in till "sitt" hotellrum efteråt, innan polisen tog honom.Slan skrev:
Håller med föregående talare. De enkla sakerna som han säger, jäkligt häftiga.
Var tog nakenbilderna vägen ? som han tog på älskarinnan och han snubben (glömt namnet) blev ltie chockad i slutet där när han fick "badrumsbilderna" och inte de bilder han tog på de där två.
hm.... missade något kanske.
Kanske han gjorde så för att få behålla filmrullen med snuskbilderna?
Greve Nickon
Aktiv medlem
I så fall kan man ju undra vart dom tog vägen.
avslut11
Aktiv medlem
Såg filmen för andra gången - som jag tolkar det så fotograferade han aldrig paret, man får ju heller egentligen inte se att han gör det.
Han fotograferade en del av handfatet,
en del av duschdraperiet och så vidare
i stället för tjejen, som han senare
tydligen satt ner i badkaret. Med tanke
på det trauma han hade genomgått som barn med
sexuella övergrepp där pappan fotograferat Sy
när han fick genomföra olika saker på pappan,
så klarade han nog inte av att fotografera
paret - utan fotograferade det som var
runtom. Det var nog det man fick förstå
på slutet att han inte fotograferade paret
i dessa olika ställningar. Så några nakenbilder blev det nog aldrig.
.Z.
Aktiv medlem
Maa skrev:
Jag tyckte det var intressant att se hur bra snapshots vanliga människor tar... (inte ett blixtfel, kapat huvud eller luft över något motiv...)
//M
En mycket vanlig "filmgroda'', att det syns att proffs tagit det som ska föreställa familjebilder.
//Larsa
etapi
Medlem
malinphoto skrev:
Såg filmen för andra gången - som jag tolkar det så fotograferade han aldrig paret, man får ju heller egentligen inte se att han gör det.
Jag missade början på filmen funderade länge på hur slutet på filmen hängde ihop: hur han egentligen gjorde, om han tog några nakenbilder och sen bytte ut filmen inte.
Tack för förklaringen! ;-)
.Z.
Aktiv medlem
För egen del så tycker jag om filmer där man får anstränga sig. Allt ska inte vara tillrättalagt & övertydligt. Dom bästa filmerna bör man kunna se några gånger, kan finnas nåt underliggande man missat...
Sen så är det alltid ett enormt plus när fotot är bra. Det bästa jag sett där på länge är en rysk film som är nåt år gammal, kommer inte ihåg namnet nu bara?
För övrigt så kan även skräpfilmer roa mig, t.o.m. amerikanska fåniga serier ibland... Det är dock bara tidsfördriv när man är trött.
//Larsa
Sen så är det alltid ett enormt plus när fotot är bra. Det bästa jag sett där på länge är en rysk film som är nåt år gammal, kommer inte ihåg namnet nu bara?
För övrigt så kan även skräpfilmer roa mig, t.o.m. amerikanska fåniga serier ibland... Det är dock bara tidsfördriv när man är trött.
//Larsa
avslut11
Aktiv medlem
.Z. skrev:
För egen del så tycker jag om filmer där man får anstränga sig. Allt ska inte vara tillrättalagt & övertydligt. Dom bästa filmerna bör man kunna se några gånger, kan finnas nåt underliggande man missat...
//Larsa
Kanske någon av dessa:
http://www.ryssland.net/html/film4.htm
.Z.
Aktiv medlem
Om man tyckte att one hour photo var trög & vill se en fotorelaterad film med action, suveränt foto samt äckligt bra skådespeleri så ska man hyra:
Guds stad!!! Brasilianskt mästerverk & dessutom verklighetsbaserad. Passar de flesta då den har så mycket...
Finns nån sorts efterföljare som jag inte vet nåt om, blanda inte ihop dem.
//Larsa
Guds stad!!! Brasilianskt mästerverk & dessutom verklighetsbaserad. Passar de flesta då den har så mycket...
//Larsa
Hafstrom
Medlem
.Z. skrev:
Om man tyckte att one hour photo var trög & vill se en fotorelaterad film med action, suveränt foto samt äckligt bra skådespeleri så ska man hyra:
//Larsa
Måste verkligen hålla med. Guds stad är en fantastisk film! Favela!
Grönbeck
Aktiv medlem
.Z. skrev:
//Larsa
Japp, Guds stad ( Cidade de Deus http://www.imdb.com/title/tt0317248/ ) är lätt en av de bästa filmer jag sett. Verklighetsbaserad, verklighetstrogen, mycket välgjord och skrämmande i sin misär. Har ni inte sett den så rekommenderas den varmt!
One hour photo, var några år sedan jag såg den nu och har för mig att jag blev besviken på den. Det hände liksom aldrig någonting. Hade sett trailer på filmen innan och var riktigt förväntansfull (Robin Williams är en ruskigt bra skådis och gör en strålande insats här) efter att ha sett början på scenen där han går in i sina kunders vardagsrum och sätter sig och ser på tv.
Synd bara att den scenen inte fick sluta lika bra som den började...
Eller denna. Urbra, men inget jag skulle kolla på en baksmälle-söndag...!.Z. skrev:
Ni som tyckte att One hour photo var trög kan dock glömma den
mange78
Aktiv medlem
.Z. skrev:
//Larsa
Efterföljaren heter Människornas stad och skall tydligen vara ett mer episkt drama, och den är också runt 4-5 timmar lång eller nåt i den stilen.
.Z.
Aktiv medlem
Grönbeck skrev:
One hour photo, var några år sedan jag såg den nu och har för mig att jag blev besviken på den. Det hände liksom aldrig någonting.
Samma här, några år sen jag såg den & jag känner väl lite likt som dig. Tycker dock att den var "småmysig" då jag tycker att Williams gör psykopatrollen bra.
Såg om gamla gökboet för nån vecka sen. Fullständigt underbart med dessa galningar, i & för sig så undrar man ju vem som är mest galen efter ett tag. De intagna eller personalen...
Jack Nicholson är i alla fall helt fantastisk. Se om!!! Om ni inte sett den så är det bara att gratulera, ni har nåt helt fantastiskt framför er.
Gökboet, 1975.
//Larsa
.Z.
Aktiv medlem
mange78 skrev:
Efterföljaren heter Människornas stad och skall tydligen vara ett mer episkt drama, och den är också runt 4-5 timmar lång eller nåt i den stilen.
Har sprungit förbi den hos uthyraren för att jag tänkt att det förmodligen är nåt dåligt försök till efterföljare.
Ska nog rycka den nästa gång ändå.
//Larsa