Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

”One hour photo” (filmen) på TV3 21.00

Produkter
(logga in för att koppla)
Har sett den innan och bara säga att det är en toppenfilm.

(förutom att den ger framkallare lite dåligt rykte kanske :D)

Mycket konstnärligt gjord.

SE DEN. :F

Mvh Simon

Jag gillar stilen på filmen. Affären till exempel, den ser helt onormalt kliniskt ren ut. Det finns massor av sånt. Storyn sviktar men jag hade gärna gått runt och fotat i filmens miljöer :)

Bra film utan att sticka ut. Har just sett Almodovars "Tala med henne'' på min laptop i sjukhussängen, inget för actionfantasten men mycket vacker.

//Larsa

Den har ju en djupare mening, som skiljer den ifrån många andra lättsmälta och ofta överfladiska filmer.

Säkert många som känner igen sig i mycket... Det är värt att inte ignorera den möjligheten.

MVH Niclas,

Tja!
Tittar själv på filmen nu.
Spännande, men otäckt att han tar
kopior på bilderna o använder dom själv.

Ska aldrig lämna in film för framkallning
mera...hehe ;)

Nu i efterhand tycker jag nog att den var helt OK. Det var en del udda karaktärer; en chef som säger att det "är inte dina kunder, det är affärens" hur många chefer skulle säga så? Det är väll positivt om de anställda gör allt för att ta hand om kunderna? Sen har jag aldrig stött på någon i ett minilabb som har ansträngt sig så mycket för att få bra färger, känns suspekt.

Det enda som var värt att notera, i den filmen, var väl att hon (mamman i familjen) plåtade med en jäkligt jusste Leica. (Glömt vad det var för modell...) Håller med övriga om att den var rätt seg...men, som sagt...smaken är som baken.
/M

Filmen är mycket bra, då den behandlar ämnet "psykopat" för hur de egentligen är.
Alltså, inga som springer omkring och mumlar för sig själv och är jämt och ständigt farliga för allmänheten, utan ganska smarta, lågmälda personer som helt plötsligt kan gå över en gräns.

Den är ett bra tillskott när amerikansk film vanligtvis brukar behandla "psykopater" som ständigt "onda" människor på film.

Svenska miniserien "Lasermannen" är också ett exempel på ett bra psykopatporträtt. Han var ingen galen seriemördare som sprang omkring och var ondskan själv, utan en man med ett plågat sinne.

Jag rekomenderar filmen iallafall...

En sak som jag kom att tänka på är hans tema på bilderna; saker som ingen tänker på. Om man tar bilderna som visas i slutet och sätter bredvid varandra tycker jag att man får en rätt bra utställning på det temat, lite Tunbjörkstuk på det hela.

Håller med föregående talare. De enkla sakerna som han säger, jäkligt häftiga.

Var tog nakenbilderna vägen ? som han tog på älskarinnan och han snubben (glömt namnet) blev ltie chockad i slutet där när han fick "badrumsbilderna" och inte de bilder han tog på de där två.

hm.... missade något kanske.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar