Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
åsikter om KM 80-200 2,8G
- Trådstartare Sundström
- Start datum
screamin-daemon
Aktiv medlem
Hur gammalt är det? Det kan ju vara från 1985! i så fall är det lite dyrt.
Mvh Kent
Mvh Kent
Vevo
Aktiv medlem
Den äldre modellen av Minolta AF 80-200 f/2.8 APO är en G-optik (om den har en guldring i framkant). Den är mycket bra rent optiskt och ger skarpa bilder på full glugg, men - Af:en är inte direkt snabb i dagens mått mätt. Jämför man AF:en med den senaste varianten av Minolta AF 80-200 HS/2.8 APO G så är den nya (vita) rejält mycket snabbare i AF:en (HS står för High Speed AF). Jag ser ingen anledning till att inte köpa den gamla (svarta). Den är som sagt mycket bra rent optiskt men en långsamare AF.
mvh/Ove
mvh/Ove
Nome Nescio
Aktiv medlem
Generellt är G-optik från minolta av toppklass, oavsett ålder. Är det en 70-200 du vill ha och priset är attrakivt jämfört med dagens mostvarande så skulle inte jag tveka.
JOLidman
Aktiv medlem
Finns två recensioner av Minolta AF 80-200mm f/2.8 APO G här på Fotosidan.
www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=282
Skarp men långsam / Jan-Olof
www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=282
Skarp men långsam / Jan-Olof
Anddje
Aktiv medlem
finns bara 2 med SSM och det är 70-200 2.8 G D SSM och 300 2.8 G D SSM,Maverick skrev:
Den senaste typen av opitk heter SSM och inget annat. Det är vissa blixtar som heter HS(D). SSM kostar väl ett antal tusenlappar extra och är antagligen lite svårt att få tag på just nu.
Mvh
Maverick
SSM = Super Sonic Motor.
80-200 2.8 HS G har inte SSM utan bara Highspeed-växlar.
Senast ändrad:
Vevo
Aktiv medlem
Maverick skrev:
Den senaste typen av opitk heter SSM och inget annat. Det är vissa blixtar som heter HS(D). SSM kostar väl ett antal tusenlappar extra och är antagligen lite svårt att få tag på just nu.
Mvh
Maverick
SSM är Super Sonic Motor och finns på två tillverkade optik. 70-200/2,8 SSM och 300/2,8 SSM.
Det finns ett antal HS optik från Minolta (High Speed AF). Det är 6st olika gluggar som jag känner till.
Se länk:http://www.mhohner.de/minolta/lenses.php?lang=e
mvh/Ove
Maverick
Aktiv medlem
Inget som går att beställa enligt deras lista iaf när jag jobbade i butiken.
Det där med HS har nog någon hittat på själv. Det finns ett antal gluggar som blivit uppgraderade med avseende på hastigheten men Minolta själva verkar inte trycka på något HS iaf utan de har använt sig av G-beteckningen.
Den sidan är det första gången jag ser beteckningen HS och jag har ändå kört minolta ett tag nu...
Mvh
Maverick
Det där med HS har nog någon hittat på själv. Det finns ett antal gluggar som blivit uppgraderade med avseende på hastigheten men Minolta själva verkar inte trycka på något HS iaf utan de har använt sig av G-beteckningen.
Den sidan är det första gången jag ser beteckningen HS och jag har ändå kört minolta ett tag nu...
Mvh
Maverick
Maverick
Aktiv medlem
Vevo skrev:
Lite kuriosa om man tittar på exif.
Det var värst, konstigt att de aldrig nämnt något om det. Finns kanske bara en verison att beställa hur som haver numera. Dvs G-versionerna när vi talar om dessa gluggar.
Mvh
Maverick