Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

är det någon som har en olympus mju 700?

Produkter
(logga in för att koppla)

rebus13

Medlem
Jag köpte min olympus mju 700 i somras,,,,och jag har inte riktigt lärt mig den än, bilderna blir väl ofta ok,,,,men jag antar att om jag bara skulle lära mig att använda den optimalt skulle det bli bättre, mitt problem egentligen är att nu när jag gått med i fotosidan och ska förminska bilderna tycker jag oftast att det blir skitdålig kvalla på bilderna,,,suddiga,,,och då undrar jag, var är felet. Är det jag, kameran, eller datorn som är felet? Är det någon som har erfarenhet eller kunskap om olympus mju 700 som kan dela med sig? Är det bara så att kameran inte förmår bättre än såhär?

Det är inget fel alls. När man förminskar bilder blir de suddiga. Lägg på lite skärpa i ditt bildbehandlingsprogram.

Rent generellt bör man oftast avsluta varje bildbehandling med en lämpligt vald uppskärpning som sista åtgärd innan man sparar bilden.

tack för tipset, det lät ju hoppfullt,,, då ska jag se om jag kan hitta den funktionen i fotoshop och göra om alla mina bilder. tack tack

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar