Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ødelagte billeder i Elements 10

Produkter
(logga in för att koppla)

Magla

Medlem
Hej alle

Jeg oplever, at mine RAW-filer efter (sparsom) redigering er væk og erstattet af en figur, der forestiller et billede revet midt over...

Jeg har søgt og søgt efter svar på nettet men ikke fundet det - er der nogle herinde der kan hjælpe?

Mange hilsner

Mathias, Danmark
 
Det var länge sedan du ställde frågan så du kanske har fått svar redan? Jag har upplevt att när redigerade filer blir för stora visas de inte i katalogen till Elements. Men jag minns faktiskt inte hur bilden ser ut som visas istället.
 
Tusind tak for respons; du er den første der har svaret :)
Har også tænkt at det var på grund af for meget redigering, men billedet vil somme tider heller ikke vises selvom jeg kun har skarpet det en lille smule og øget kontrasten lidt... Det er Elements 10, som jo er nogle år gammelt, og derfor kan Camera Raw-versionen måske være forældet?
 
Glemte at tilføje, at når jeg klikker på det "ødelagte" billede i kataloget, så kommer billedet heller ikke frem, altså når det står alene på skærmen efter at være forsøgt åbnet
 
Men visst är det Camera Raw från Elements 10 som du använder? Då borde den passa ihop med Sorteraren. Jag har Elements 10 på en gammal dator och PSE12 på en nyare. Men har inte stött på att jag inte kunnat öppna bilderna även om de inte syns i Sorteraren. Men för mig har bildstorleken tillkommit vid redigering med olika lager.

Tyvärr vet jag nog inte varför du inte kan öppna bilderna. Kanske någon annan har stött på problemet?
 
Det er ganske rigtigt Camera Raw til Elements 10. Det lyder på din erfaring som at det burde fungere fint sammen selvom begge dele er ældre.

Tak for svarene, veda59.

Måske er der andre der har erfaring med lignende problemer?
 
ANNONS