ma59
Aktiv medlem
Men finns den i lager? Det gjorde den inte då jag beställde och flertalet handlare gissade på leverans i augusti för Sverige.
Finns på xpert, men kanske inte i varje butik.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men finns den i lager? Det gjorde den inte då jag beställde och flertalet handlare gissade på leverans i augusti för Sverige.
Nu har jag lite att jämföra med, för att jämföra E-P1 med en "bättre" DSLR blir inte riktigt riktigt.
Men ett är nog klart, det är säkert ingen innebandykamera.
Jag har hittils fotat mest statiska objekt i bra ljus, men jag får se hur det blir när jag skall börja jaga ungarna med den.
Den har dock en dålig egenhet i och med att den först vill gå förbi för att på tillbakavägen låsa fokus (14-42), det borde dock kunna lösas med en FW-uppdatering.
Annars tycker jag att det går väldigt smidigt att fokusera manuellt.
E-P1 är ju ett mellantig mellan DSLR och en kompakt och det återspeglas i det mesta, förrutom skärmen som är mer som jag sett hos kompakter.
Nu väntar jag på 17mm:aren och en Konica 40mm.
Tacikar för svar. Cyberphoto kan få leverera min nu.
men cyberphoto (och inte heller scandinavian) har inte fått den än men expert har den. (Och gofoto i sthlm, vad det nu är.) så man kryper till korset och beställer från expert och nu verkar den vara på väg. retar mig på att jag inte gjorde det för två veckor sen men spela roll.
men hur kommer det sig att expert får ut kameror innan övriga leverantörer? är det ett välkänt faktum att olympus och expert har ett samarbete?
Kalle
Jodå, jagar för fullt. Är uppe i Kiruna så dåligt ljus är det ont om;-) Men det är inte den snabbaste kameran jag använt men AF-hastigheten duger till det jag använder den till gott och väl. Väntar med spänning på vad Leica och Panasonic kommer med för gluggar, för mer dedikerade ljusstarka objektiv vore bra.Hur går det? Har du börjat jaga ungarna än? Hur upplever du hastigheten?
/Tommy
men cyberphoto (och inte heller scandinavian) har inte fått den än men expert har den. (Och gofoto i sthlm, vad det nu är.) så man kryper till korset och beställer från expert och nu verkar den vara på väg. retar mig på att jag inte gjorde det för två veckor sen men spela roll.
men hur kommer det sig att expert får ut kameror innan övriga leverantörer? är det ett välkänt faktum att olympus och expert har ett samarbete?
Kalle
Gunnar Olssons foto (www.gofoto.se) är en alldeles utmärkt butik på Hornsgatan i Stockholm som ingår i Expert-samarbetet. Kanske bäst i Sverige på kikare och hyfsat duktiga på kameror också.... men expert har den. (Och gofoto i sthlm, vad det nu är.) ...
Tydligen har Expert köpt upp hela första leveransen av E-P1 i sverige, enligt ett inlägg i detta forum:
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=236838&view=findpost&p=2483745