Annons

Överge Canon för Olympus och micro 4/3?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hur går det?

Nu har jag lite att jämföra med, för att jämföra E-P1 med en "bättre" DSLR blir inte riktigt riktigt.
Men ett är nog klart, det är säkert ingen innebandykamera.
Jag har hittils fotat mest statiska objekt i bra ljus, men jag får se hur det blir när jag skall börja jaga ungarna med den.
Den har dock en dålig egenhet i och med att den först vill gå förbi för att på tillbakavägen låsa fokus (14-42), det borde dock kunna lösas med en FW-uppdatering.
Annars tycker jag att det går väldigt smidigt att fokusera manuellt.
E-P1 är ju ett mellantig mellan DSLR och en kompakt och det återspeglas i det mesta, förrutom skärmen som är mer som jag sett hos kompakter.
Nu väntar jag på 17mm:aren och en Konica 40mm.

Hur går det? Har du börjat jaga ungarna än? Hur upplever du hastigheten?

/Tommy
 
Expert-butiken i Spiralen, Norrköping har den på hyllan. Vet dock inte hur många de har på lager. Ska nog ner å kika på den idag. Känns som något jag letat efter länge.
 
Tacikar för svar. Cyberphoto kan få leverera min nu.

men cyberphoto (och inte heller scandinavian) har inte fått den än men expert har den. (Och gofoto i sthlm, vad det nu är.) så man kryper till korset och beställer från expert och nu verkar den vara på väg. retar mig på att jag inte gjorde det för två veckor sen men spela roll.

men hur kommer det sig att expert får ut kameror innan övriga leverantörer? är det ett välkänt faktum att olympus och expert har ett samarbete?

Kalle
 
Expert har troligen lagt sin order före de andra.

men cyberphoto (och inte heller scandinavian) har inte fått den än men expert har den. (Och gofoto i sthlm, vad det nu är.) så man kryper till korset och beställer från expert och nu verkar den vara på väg. retar mig på att jag inte gjorde det för två veckor sen men spela roll.

men hur kommer det sig att expert får ut kameror innan övriga leverantörer? är det ett välkänt faktum att olympus och expert har ett samarbete?

Kalle
 
Hur går det? Har du börjat jaga ungarna än? Hur upplever du hastigheten?

/Tommy
Jodå, jagar för fullt. Är uppe i Kiruna så dåligt ljus är det ont om;-) Men det är inte den snabbaste kameran jag använt men AF-hastigheten duger till det jag använder den till gott och väl. Väntar med spänning på vad Leica och Panasonic kommer med för gluggar, för mer dedikerade ljusstarka objektiv vore bra.
 
En fast (i mitt fall cirka 20mm) optik med avståndsskala skulle hjälpa. 17mm pancake som kommer med e-p1 har inte skala. Hur gör jag för att ställa in ett visst hyperfokalavstånd? Går det?
 
men cyberphoto (och inte heller scandinavian) har inte fått den än men expert har den. (Och gofoto i sthlm, vad det nu är.) så man kryper till korset och beställer från expert och nu verkar den vara på väg. retar mig på att jag inte gjorde det för två veckor sen men spela roll.

men hur kommer det sig att expert får ut kameror innan övriga leverantörer? är det ett välkänt faktum att olympus och expert har ett samarbete?

Kalle

Tydligen har Expert köpt upp hela första leveransen av E-P1 i sverige, enligt ett inlägg i detta forum:
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=236838&view=findpost&p=2483745
 
Tydligen har Expert köpt upp hela första leveransen av E-P1 i sverige, enligt ett inlägg i detta forum:
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=236838&view=findpost&p=2483745

Är det den som ligger upp i backen efter Zinkensdamm (om man kommer från slussen till)?

Jag kollade också forumtråden nämnd ovan, och jag fick också ett svar när jag mailade svenska Olympus att de skulle finnas hos just Expert från mitten av juli, men det sas inget om att de hade köpt hela leveransen. Hur som helst har jag nu min e-p1 i handen efter att beställt den från Expert.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.