Annons

Överföring

Produkter
(logga in för att koppla)

THill

Aktiv medlem
Hej.

Jag har hört om en fotograf som kunde från sin bil överföra tagna bilder till sin dator, som är i hemmet.
Kan någon berätta för mig vad som krävs till detta? Ev länk till produkt.

Vet du också vad man ska använda till 360 graders inomhus fotografering.

Tack på förhand.

Hej.

Jag har hört om en fotograf som kunde från sin bil överföra tagna bilder till sin dator, som är i hemmet.
Kan någon berätta för mig vad som krävs till detta? Ev länk till produkt..

Någon form av internetuppkoppling krävs ju i grunden.
Om du har en telefon som kan fungera som WiFi-router (eller råkar befinna dig nära ett öppet trådlöst nätverk/en hotspot som din internetleverantör tillhandahåller) så borde det funka med ett Eye-Fi-kort.
En telefon som kan fungera som USB-host kan också vara ett alternativ, eller tillverkarspecifika lösningar. I vilket fall underlättar det om du talar om vilken utrustning du i nuläget har.

Jag tror att alla Nokias Symbian^3-mobiler kan agera USB-host, dvs du pluggar in kameran eller en kortläsare till telefonen mha en vanlig USB-sladd, sen är det bara att skicka bilderna på det sätt som passar dig bäst; t.ex. maila, posta till Dropbox eller kopiera till en nätlagringsyta såsom 4shared.com eller Mydrive.ch mha "WebDAV" (markera-copy-paste i mobilens filhanterare).

Smidigt och kräver ingen specialutrustning eller abonemang alls (annat än ditt vanliga mobilabonemang förstås) - du behöver inte ens sitta i bilen! ;)

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto