Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Överföring
- Trådstartare THill
- Start datum
pechblande
Aktiv medlem
Hej.
Jag har hört om en fotograf som kunde från sin bil överföra tagna bilder till sin dator, som är i hemmet.
Kan någon berätta för mig vad som krävs till detta? Ev länk till produkt..
Någon form av internetuppkoppling krävs ju i grunden.
Om du har en telefon som kan fungera som WiFi-router (eller råkar befinna dig nära ett öppet trådlöst nätverk/en hotspot som din internetleverantör tillhandahåller) så borde det funka med ett Eye-Fi-kort.
En telefon som kan fungera som USB-host kan också vara ett alternativ, eller tillverkarspecifika lösningar. I vilket fall underlättar det om du talar om vilken utrustning du i nuläget har.
Per
Aktiv medlem
Jag tror att alla Nokias Symbian^3-mobiler kan agera USB-host, dvs du pluggar in kameran eller en kortläsare till telefonen mha en vanlig USB-sladd, sen är det bara att skicka bilderna på det sätt som passar dig bäst; t.ex. maila, posta till Dropbox eller kopiera till en nätlagringsyta såsom 4shared.com eller Mydrive.ch mha "WebDAV" (markera-copy-paste i mobilens filhanterare).
Smidigt och kräver ingen specialutrustning eller abonemang alls (annat än ditt vanliga mobilabonemang förstås) - du behöver inte ens sitta i bilen!
Smidigt och kräver ingen specialutrustning eller abonemang alls (annat än ditt vanliga mobilabonemang förstås) - du behöver inte ens sitta i bilen!