Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Över Atlanten - vilka kameror?

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders P Hansson

Aktiv medlem
Tittar på serien ”Över Atlanten”, kanal 5. Blev nyfiken på vilka kameror dom filmar med. Ibland kommer kamera teamet i bild och dom använder ngn mindre systemkamera med monterad mikrofon. Ngn som vet?

Jag killgissar på Sony. Delvis för att det är ett populärt val i det mindre formatet men mest pga att jag tycker det ser ut som ett sonyobjektiv (silvriga G loggan mellan fokus och zoom). Men det här är överkurs. Jäkligt svårt att se. Men Sony + 24-105 hade varit min gissning. Grymt nördigt om det visar sig vara rätt :-D

Jag killgissar på Sony. Delvis för att det är ett populärt val i det mindre formatet men mest pga att jag tycker det ser ut som ett sonyobjektiv (silvriga G loggan mellan fokus och zoom). Men det här är överkurs. Jäkligt svårt att se. Men Sony + 24-105 hade varit min gissning. Grymt nördigt om det visar sig vara rätt :-D

Ja, objektivet är i vart fall Sony, Svårt att avgöra kameramodell eftersom kameran till större delen döljs av "cagen", men att döma av storleen borde kunna vara någon A7 modell

Sitter Sony XLR-K2M på kamerorna i videon där med ser det ut som. Mest heta kandidater för den första säsongen(början 2019) som är på videon ovan är väl Sony A7III eller A7SII.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar