Annons

Östra Grevie folkhögskola-FOTO

Produkter
(logga in för att koppla)

Macander

Ny medlem
Är det någon som sökt till Foto-linjen på Östra Grevie???

Skulle vara kul att veta vem som kom in i eller om ni väntar på svar fortfarande??!!!

Helena
 
Hej, jag kom in!

Jag vet dock väldigt lite om skolan. Någon som gått på skolan som kan berätta?

/Peter
 
VA KUL!!

Då ses vi där Peter, jag kom oxå in...det jag vet är att det ska vara en jätte bra skola..omtyckt och eftertraktad, tydligen ganska svår att komma in på vad folk har sakt....
Trodde ALDRIG jag skulle komma in , men det gjorde jag och jag blev jätte glad!!!

Ligger en bit från Vellinge!

Då ses vi den 20 Augusti Peter, kanske.....?!!

Helena
 
Senast ändrad:
Wohoo! Vi börjar bli ett mindre gäng :)
Jag längtar som fasen tills vi börjar. ..eller längtar och längtar.. man får väl passa på att njuta av sommaren medans den är här. :D

Hur har ni tänkt bo? Bor ni på internatet eller fixar eget? i malmö?

/Peter
 
Jag sökte för några år sen.. kom inte in, bah vilka idioter!
Men men, just nu är mitt liv perfekt så jag skulle inte våga ändra historien så jag kom in :)
 
garfnkl skrev:
Wohoo! Vi börjar bli ett mindre gäng :)
Jag längtar som fasen tills vi börjar. ..eller längtar och längtar.. man får väl passa på att njuta av sommaren medans den är här. :D

Hur har ni tänkt bo? Bor ni på internatet eller fixar eget? i malmö?

/Peter

Jag fick rum på internatet, så det blir att bo där i början iallafall. Men sen är planen att flytta ihop med tjejen som redar bor och pluggar i Malmö i en lägenhet. :)
 
Mellqvist skrev:
Jag fick rum på internatet, så det blir att bo där i början iallafall. Men sen är planen att flytta ihop med tjejen som redar bor och pluggar i Malmö i en lägenhet. :)

Jag funderar på att göra ungefär detsamma, frånsett att jag inte har någon flickvän i malmö. :]
Testar på internat till en början (har aldrig bott på internat innan så.. it might be fun!) och sedan får jag se om/hur länge jag står med att leva dagarna in och dagarna ut med galna esteter tätt inpå. ;)

Nu fattas det bara att skaffa en analog nikon, sen är jag redo! .. och kanske ett och annat trevligt objektiv.. och en bladare.. mmm... ehrm.. oj, förlåt.. jag drömde bort mig lite för en stund.

Ha det gött!
/Peter
 
garfnkl skrev:
Jag funderar på att göra ungefär detsamma, frånsett att jag inte har någon flickvän i malmö. :]
Testar på internat till en början (har aldrig bott på internat innan så.. it might be fun!) och sedan får jag se om/hur länge jag står med att leva dagarna in och dagarna ut med galna esteter tätt inpå. ;)

Nu fattas det bara att skaffa en analog nikon, sen är jag redo! .. och kanske ett och annat trevligt objektiv.. och en bladare.. mmm... ehrm.. oj, förlåt.. jag drömde bort mig lite för en stund.

Ha det gött!
/Peter

Tror det är bra! Brorsan har pluggat 3år på folkhögskola och rekomenderade mig att börja med att bo på skolan. Då är det lättare att lära känna alla osv. Hehe, ska bli kul att se hur galna folket i klassen är! ;)

Inne på samma tankar! Ska leta upp en Nikon FM2, helt underbar kamera, lärde mig fotografera med en sådan. Har dock redan skaffat en gammal lådkamera och AGFA Isolette, kul med gamla prylar..!

Detsamma! :)

Mvh
Magnus
 
Hej och hå! Här har ni en till blivande klasskompis :) Vi syns i Malmö! Verkar förövrigt bara vara jag som inte ska bo på internatet.. börjar nästan ångra mig lite.
 
Hello eskimo

Kommer du bo i Malmö eller?
Jag tror det kan vara gött att inte bo på internatet också. Dels måste man ju dela på dusch och toalett. Dels kan man nog bli lite småtrött på det, dygnet runt, påträngande sociala livet. :] Jag menar inte att låta som en pessimist, jag tror bara att både internatboendet och öh.. icke internatboendet har sina fördelar och nackdelar. Man får försöka vara nöjd oavsett var man hamnar :)

Kommer någon av er dra dit den 19e?

/Kapten Haddock
 
Jo, det är planen i alla fall. Har börjat fundera på att försöka få en lägenhet i Lund annars men det känns som att det kan bli lite väl långt att pendla därifrån.. Men är väl kanske bättre än ingenting i alla fall.

Jao, nu räknade du nog upp anledningarna till varför jag valde att inte söka boende på skolan och håller nog fast vid att jag helst vill bo själv. Var dock inte det lättaste att hitta en lägenhet så internatet hade kanske varit bra tills vidare i alla fall.

Jag ska nog dra dit ett par dagar innan, tänkte hinna med malmöfestivalen också :)
 
Mjo, lite långt att pendla från Lund kanske :] Särskillt om man har tidiga lektioner (?) Det tar väl en halvtimme från Malmö till Ö.Grevie. Och kanske en halvtimme från Lund till Malmö (+väntetid på buss i Malmö) Uhh.. Jag vill ramla ur min säng och landa, iförd morgonrock och tofflor, i matsalen och käka frukost utan några hinder :]

Oh, Malmöfestivalen? Jag ska ner till Malmö veckan innan skolan börjar. Kanske blir till att kika på malmöfestivalen för min del också då. Om jag ser dig så lovar jag att vinka! :)
 
Jao, tänkte det jag med.. skulle egentligen inte tycka att det gör så mycket om det tar lite tid att åka fram och tillbak men är väl just om man har tidiga lektioner som det blir galet jobbigt. Och ja, har man sena dagar är det ju också jobbigt att komma hem allt för sent. Men, bättre bo i Lund än ingenstans :) Men håller tummarna för att ett Malmöboende ska dyka upp snart.

Ja, då tycker jag verkligen att du ska ta dig till festivalen.. det verkar rätt värt. Fint, lovar att vinka om jag ser dig med :)
 
Då är vi några stycken härifrån som ska gå...kul!! Men det verkar som om det bara är jag som bor i närheten???!!! Om inget annat så ses vi den 20:de allesammans...

Helena
 
Wohoo, snart är det dags! Jag kommer vara där på Söndag.. men gömmer mig säkert på mitt rum ;] Ifall någon annan som kommer dit på söndag också gömt sig på sitt rum, så kan vi göra varann sällskap. Eller om någon behöver hjälp med att flytta in grejer.
så ring mig på... vänta nu.. vågar man lägga ut sitt mobilnummer på fotosidan? Lovar ni att inte skicka spam-sms? ;]

Maria - hittade du nån lägenhet förresten?
 
ja, snart så!
jo efter mycket letande så har jag faktiskt fått tag i en etta, sjukt skönt! flyger ner dit imorgon och får nycklarna direkt så ska väl börja ordna upp den imorgon och sedan tänkte jag hinna med malmöfestivalen till helgen :)
 
Jag åker också ner på söndag, kommer antagligen komma dit i en gammal go folkabuss så ser ni den så är det bara att komma fram och hälsa! :)

Nu blir det att börja packa och plocka iordning allt! :D
 
Jag sökte i höst men kom inte in buhuhuhu
Grattis till er som kom in. Har kollat in era bilder och säger bara jävlar va bra.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.