ANNONS
Annons

Öppna bild centrerad i nytt fönster (med anpassad bakrundsfärg)

Produkter
(logga in för att koppla)

andewid

Aktiv medlem
Skule gilla om det gick att öppna bilder centerade i ett nytt fönster. Antingen om besökaren kan välja färg i det nya fönstret eller om personen som lagt upp bilden väljer det själv.

Anledningen är att jag tycker att bilden störs av websidans utseende. Det är inte alltid en gråvit bakgrund (med reklam till höger) passar till en bild.

Därför kunde det vara bra att kunna visa bilden mot en helt ren bakgrund (i valfri färg).

Typ så här? (klicka på bilden.) Jo, jag tycker inte heller det vore så dumt. Det är rätt trevligt att kunna betrakta en bild utan massa krimskrams runt.

Jo, precis. Dock skulle ett fullskärms läge vara trevligt också. Iof kan man enkelt välja (F11 i IE/Opera) fullskärm i webläsaren :)

Just ditt exempel visar ganska bra skillnaden hur bilden uppfattas mot mörk/ljus bakgrund.

Senast ändrad:
Skulle det inte vara bra om man kunde välja standardfärg i sin profil så man alltid har t.ex. grå bakgrund när man tittar på bilder både i "vanligt" läge och fullskärmsläge ??

Jag har också tänkt på det.

När jag förstorar förstoringsbara bilder hamnar dom alltid långt till vänster i bild. Ännu mer tydligt blir det om man har web-läsaren i helskärmsläge.

Ibland saknar jag att kunna bläddra mellan bilderna i full upplösning. När man tittar runt bland kritiktbilder skulle det vara fint med en pil så att man kan hoppa till nästa bild utan att ta en stor omväg. Då blir det lite mer bildspelskänsla.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar