Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Önskar tips på SSD disk...
- Trådstartare T_M
- Start datum
Ventures
Aktiv medlem
Första generationens SSD har priserna i stort sett halverats på senaste året. 80 GB Intel fås nu för dryga tusenlappen.
De nya rymmer mer, är dyrare och kanske ännu snabbare. Jag hade först en 80 GB för operativsystem och program, men det räcker inte riktigt om man kör program som använder stora swapfiler. Lightroom t.ex. använder över 20 GB under körning, så jag köpte en till 80 GB eftersom det nu var billigare än att köpa en större.
Intel var klart bäst (och dyrast) tidigare, men Kingston mfl kommer nog ikapp.
Jag rekommenderar att läsa lite trådar på Sweclockers forum om lagring och SSD. Där finns nog allt och lite till om SSD.
De nya rymmer mer, är dyrare och kanske ännu snabbare. Jag hade först en 80 GB för operativsystem och program, men det räcker inte riktigt om man kör program som använder stora swapfiler. Lightroom t.ex. använder över 20 GB under körning, så jag köpte en till 80 GB eftersom det nu var billigare än att köpa en större.
Intel var klart bäst (och dyrast) tidigare, men Kingston mfl kommer nog ikapp.
Jag rekommenderar att läsa lite trådar på Sweclockers forum om lagring och SSD. Där finns nog allt och lite till om SSD.
Falumas
Aktiv medlem
Hur ska man använda SSD disk? Jag tänkte lägga in operativsystemet och program på SSD och sen använda Vanliga 5400rpm disken till swap... eller 2st SSD?
Nåja... i´ll enter the jungle --> sweclockers
Just swapen måste väl må bra av en SSD.
Jag rekomenderar varmt Crucials SATA3-diskar.
/Karl
Micke_O
Aktiv medlem
Enligt siffror jag sett (googla) som jag iofs inte vet hur tillförlitliga dom är så har Intel klart lägst felprocent på sina SSD:er.
Här finns lite info ang. mest pang för pengarna just nu:
http://www.tomshardware.com/reviews/best-ssd-price-per-gb-ssd-performance,2880.html
Jag skulle se till att ha tillräckligt med RAM för att skippa swapfil och sedan lägga OS:et på SSD:n
Här finns lite info ang. mest pang för pengarna just nu:
http://www.tomshardware.com/reviews/best-ssd-price-per-gb-ssd-performance,2880.html
Jag skulle se till att ha tillräckligt med RAM för att skippa swapfil och sedan lägga OS:et på SSD:n