Annons

Önskar tips på SSD disk...

Produkter
(logga in för att koppla)

T_M

Aktiv medlem
Tänkte köpa en SSD disk och undrar nu vilket märke ska man ge sig på? Vet ingenting om dessa och så är jag helt ute när det gäller datorer då jag inte har hängt med dom senaste 5 åren.

Är det stor skillnad på diskarna?

ca 2000 kan jag tänka mig att betala...

Tack på förhand.
/TM

Första generationens SSD har priserna i stort sett halverats på senaste året. 80 GB Intel fås nu för dryga tusenlappen.
De nya rymmer mer, är dyrare och kanske ännu snabbare. Jag hade först en 80 GB för operativsystem och program, men det räcker inte riktigt om man kör program som använder stora swapfiler. Lightroom t.ex. använder över 20 GB under körning, så jag köpte en till 80 GB eftersom det nu var billigare än att köpa en större.

Intel var klart bäst (och dyrast) tidigare, men Kingston mfl kommer nog ikapp.
Jag rekommenderar att läsa lite trådar på Sweclockers forum om lagring och SSD. Där finns nog allt och lite till om SSD.

Hur ska man använda SSD disk? Jag tänkte lägga in operativsystemet och program på SSD och sen använda Vanliga 5400rpm disken till swap... eller 2st SSD?

Nåja... i´ll enter the jungle --> sweclockers

Hur ska man använda SSD disk? Jag tänkte lägga in operativsystemet och program på SSD och sen använda Vanliga 5400rpm disken till swap... eller 2st SSD?

Nåja... i´ll enter the jungle --> sweclockers

Just swapen måste väl må bra av en SSD.

Jag rekomenderar varmt Crucials SATA3-diskar.

/Karl

Har nu fixar ny dator... rullar på bra och är nöjd. Blev en i7 2600K, 3,4 GHz och 16gb ram, 1st Intel SSD 320 och en Intel SSD 510

Tack för all hjälp.
/TM

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto