Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ögonmussla 1.35x

Produkter
(logga in för att koppla)
SINGO skrev:
Tjena!
Nån som provat denna ögonmussla på tex 30d/20d?
http://www.shiftlenses.com/Shop/Index.php?ArtId=8001
Mvh Ingvar
Nej inte denna, men jag använder Nikons DK-21-M med 1,2x förstoring. Den är OK. Man skal vara varsam. Det kann vara en möjlighet för att exp. onformasionen i underkant av sökarabilden inte synas .
Min 1.2X kann inte användas med glasögon p.g.a.detta.
Kolla detta för köp!
mvh Erik J

edit.: Jag kör 20D. Nikons Magpiece passar utan adapter.

Jag provade en sådan till min 350d...
Jag tyckte inte alls om den och lämnade tilbaka den till butiken dagen efter.

Den är bra på såvis att den kommer ut en bit från kameran och att man slipper trycka näsan i displayen.. men när man tittar i den så blir hela bilden förminskad.

Vet ej.....

Jordi skrev:
Ser man siffror och fokuspunkter lika bra med
Nikon"luppen"?
Jag kann inte sammanlikna. Men DK-21-M på min 20D tycker jag är bra. Men som sagt; men glasögon kommer inte ögat när nog okularet och expoinfo.(och andra ytterkanter) reduseras. Jag använder senilsnöre och alldri glasögon mot okularet. Jag antar at problemet blir värre med ytterligare förstoring.
DK-21.M är på tok för dyr i Sverige. Min är köpt från HK till 30% av Svensk Nikon-Rip-Off.....
mvh Erik J

Mindre pris...högre förstoring....

Jordi skrev:
Helt plötsligt är det bara 1,1x förstoring
Hej. Gött at Cyber har vettig pris. Nikon prisade den til ca. 750,-
Ang. förstoringsgrad. Jag sitter med Nikons doc. på "plutten". Förstoringen är uppgivit till 1.17X.
mvh Erik J

Jag skickade mail till scandinavianphoto förra veckan. Jag vill ha en ögonmussla som förstorade sökaren men de sa att det inte fanns (till min 350d) men tydligen hade dem fel, vilket ju var roligt för mig.

/Henrik

Re: Tycker du det??

fujicanon skrev:
Inte längre enn att Nikon DK-21M passar utmärkt på EOS 20D/30D.......som tråstarter önskar.
En liten hybridkamera är inte fy skam :))

Ja, en Nikon rattmuff måste göra umgänget med Canon trevligare ;-)

Jag är ju Nikonanvändare själv. /Erik

Under 300kr med rabatt hos pixmania.
Men texten förstår jag inte riktigt
"Sökartillbehöret DK-21M, tillägnat D-200, ger en 1,2x zoom när du använder din systemkameras sökare. Du får en snabbare slutartid!"

Ser man det!!!

Jordi skrev:
Under 300kr med rabatt hos pixmania.
Men texten förstår jag inte riktigt
"Sökartillbehöret DK-21M, tillägnat D-200, ger en 1,2x zoom när du använder din systemkameras sökare. Du får en snabbare slutartid!"
Ja det är ju klart. Ser man bättre kann man komponera och trycka av tidligare. Betydlig snabbare slutartid.......
Inte skjuter man från höften!

Var det npn som provat den dära med 1,35x förstoring? Har fattat att en hel bunt har nikons dito.

Ingvar

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar