Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Återskapa bilder från SD

Produkter
(logga in för att koppla)

raskolnikov

Aktiv medlem
Vet att det finns flera trådar om detta men mina omständigheter rättfärdigar en ny tråd.

Jag har två kort med strul från min fotoresa till Bulgarien. Det ena kortet är tomt efter att jag skulle överföra dess bilder via en annan kamera som då sannolikt raderade innehållet. Detta kortet är det lilla problemet tror jag och till det så önskar jag förslag på vilket program jag bör använda och var jag kan finna det, gärna freeware.

Det andra kortet är mer mystiskt. Rawfiler har omvandlats till oläsliga filer efter att tidigare varit fungerande på förhandsgranskningen i kameran. Etter värre är att 200 jpegs har helt försvunnit från kortet (jag trodde problemet var länkat till RAW och övergick till JPEG). Både dessa kort borde tillsammans innehålla åtminstonde en handfull riktigt bra bilder som jag är mån om att få fram. Men hur göra?

tror ni sandisk kan hjälpa mig med detta, det är deras kort som strular i fall nr 2!

MVH // Johan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.