Annons

Åsikter om min hemsida....

Produkter
(logga in för att koppla)
assault skrev:
Väldigt viktigt att du sätter en titletag i headen så att det inte står "Namnlöst dokument". Känns amatörmässigt direkt innan man hunnit ladda in sidan,

1. Just det!

2. Och ta bort "OBS! Sidan är under uppbyggnad....." genast! Det är det ingen som vill veta. Är inte sidan färdig att publicera, så gör inte det! Dessutom glömmer du texten kvar i åratal, om du är som de flesta andra.

3. Det är inte så lätt att läsa svart på svart. Jag rekommenderar att du inte konstlar till texten. Den ska vara läsbar först och främst.

4. Varför kan inte albumen få heta "Vinter", "Aktivitet", etc? Måste du ha nummer på dem? En onödig omväg i mitt tycke.

5. Det går långsamt att ladda ett album om alla tumnaglar ska laddas först. Kan du inte åtminstone lägga ut en bild att titta på medan tumnaglarna laddas?

6. Ta bort menyval som inte används! Att komma till " Info kommer snart..." är mycket irriterande. Lägg åtminstone ut en text med ett telefonnummer medan du konstruerar.

7. Varför är "Tavlor" och "Beställa" två olika val?

Per.

Håller med övriga; stilren snygg design och finfina bilder. Personligen har jag lite svårt för ramar; det tar bort en del funktionalitet för användaren. T ex går det inte på ett enkelt sätt länka till en bild (t ex om man vill posta en länk i ett forum eller så).

perstromgren skrev:

2. Och ta bort "OBS! Sidan är under uppbyggnad....." genast! Det är det ingen som vill veta. Är inte sidan färdig att publicera, så gör inte det! Dessutom glömmer du texten kvar i åratal, om du är som de flesta andra.

3. Det är inte så lätt att läsa svart på svart. Jag rekommenderar att du inte konstlar till texten. Den ska vara läsbar först och främst.

4. Varför kan inte albumen få heta "Vinter", "Aktivitet", etc? Måste du ha nummer på dem? En onödig omväg i mitt tycke.

Håller helt med, de sidor som du inte har information på ännu kan lika gärna tas bort tills du ordnar detta.

Att sedan ha en title på albumen så att man måste hålla muspekaren över siffran för att få veta vad det handlar om var också en grej som jag störde mig på. Som Per skrev så kommer sidan att bli mer lättnavigerad om du använder namn som "Vinter", "Sommar & Höst" istället för 1,2,3 etc.

Sedan det med att du använder svart på mörkgrått gör sidan som Per nämnde lite svårläst, vill du ändå behålla färsättningen så rekomenderar jag en färkod som #cccccc (väldigt ljusgrått) som textfärg istället, kommer bli mycket mer lättläst då.

Fixa till dessa skavanker då din sida nu ger ett lite amatörmässigt intryck tills man tittar på bilderna.

MVH, Petter Jönsson

Ser sjysst ut tycker jag. Håller dock med om att gallerierna kunde döpts. Du har ju grymt många, grymt fina bilder. Med ett så stort urval tycker jag det är viktigt med en bra indelning med namn och fler gallerier. Dels blir det mindre bilder, mer överskådligt och snabbladdat per galleri. Dels blir det lättare att hitta rätt galleri, om de har ett namn. Namnen på gallerierna borde få plats. Förutom scrollisten har du ju mycket ladigt utrymme i höjdled att röra dig med.
MVH, Niclas

"info kommer snart..." antyder att man ska vänta men inget händer.

Bort med det.

Alla sidor som andvänder frames: bort. Det blir bara massa extra scrollbars etc.

Klickar man på "visa alla" får man TVÅ vertikala scrollbars.

Ha en "loading..." eller något när man väntar på att en bild ska laddas.

Bort med styling typ color="#CCCCCC", använd css istället.

Ska bilderna vara så små?

Fina bilder!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar