Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Åsikter om Guldportfolio

Produkter
(logga in för att koppla)

slideshowbob

Aktiv medlem
Jag betalade just för guldmedlemskap för att
få en portfolio.
Nu tänkte jag berätta vad jag tycker skulle
kunna förbättras.

Jag trodde att jag hatade små knappar för att
jag har stora fingrar, men jag gillar det inte
på hemsidor heller, så det kan inte vara därför.
Att pilarna hoppar omkring och flyttar sig när
man går till nästa bild är dessutom riktigt
jobbigt.
Är det svårt att göra så pilarna ligger på samma
plats hela tiden?

Det skulle även vara bra, om man kunde välja en
ny kattegori av bilder,direkt från det albumet
man tittar på för tillfället.

Annars är de bra och snygga.

Tack för ordet
/Mattias

1. det styrs idag av bildens storlek, dvs centrerat på höjden. Jag förstår dock vad du menar och skall ha detta i åtanke.

2. jag håller med om att det vore snyggt. Detta skall jag sätta upp åtgärdslistan.

En sak jag har undrat över är att varför jag inte kan hitta mina bilder på Google om jag söker under "bilder" men väl under "vanlig sökning"? Det hade varit trevligt att veta.

Det låter iofs. som något du borde fråga Google om... ;-)

Portfolion är ju dynamisk. Jag levde i den tron att sökmotorer över huvud taget ogärna indexerade databasbaserade sidor...?

Så sant att Google borde få den frågan och jag ska ställa den till dom men jag tänkte kolla om något superproffs här visste svaret!

Kan vara för att Googles bildsökning söker i huvudsak på namnet på bilden (vilket via den databasdrivna portfolion skulle bli något i stil med "m_41861b4ec6c1d" istället för "skulptur" som du kanske egentligen döpt den till. Fotosidan hittar på egna namn på bilderna som är unika i databasen...

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto