fusk
Intet nytt under solen, om man vill komma nån vart som naturfotograf måste man ha en jädra tur eller massa kontakter- eller fuska- om man nu inte har tillgång till utrustning för en halvmille. Påminner lite om kroppsbyggning kanske, en lustig sak jag har tänkt på här på fs är att om man lägger upp en bild kanske man får i bästa fall ngn enstaka kommentar men om man lägger upp samma bild på fejjan haglar de positiva kommentarerna som spön i backen.
Har egentligen aldrig fastnat för terjes bilder, det finns de som med enklare medel tagit mycket bättre bilder än så. Att SNV utsett honom till årets fotograf säger nog mer om SNV.
Synd att inte kriget om prestigen kan få ske på samma villkor för det jag menar är att även om man har en utrustning som är värd en förmögenhet behöver det inte betyda att man är en bättre fotograf.
Om jag inte har helt fel så är väl ett av kriterierna för att vara med i naturfotograferna N att man ska ha en känsla och även en stor ekologisk kunskap för att genom bilden kunna förmedla det vi idag har som naturvårds och kanske miljöproblem, funkar det? Känner inte så många därifrån men träffade en som hette Klas-Rune Johansson och han hade väldigt bra botaniska kunskaper och en känsla för vad som är värdefullt att jobba för rent naturvårdsmässigt och att få prata med honom var väldigt givande, fler sådan tack!