Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Årets läsarbild (Expressen)

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag hade inte viljat sitta på vänster sida bakom vingen i det planet och se på när motorn börjar spotta ur sig rök och delar.. Undra vad man tänker i ett sånt läge?

Ruskigt bra bild och den förtjänar utmärkelsen..

Grattis..

/Peter
 
tack så mycket!

Angående motorn så var det isolering på insidan av ena reverseringshalvan (den pryl som vänder luftströmmen framåt när planet bromsar efter landning)som lossnat och åkt rakt igenom rollls roycemotorn. Motorn skadades dock lindrigt, men luftströmmen ur motorn stördes av trasiga delar och den fungerade inte optimalt.

mvh Fredri
 
Stort Grattis Fredrik! Kul när en riktig fotograf tar priset med en bra bild. Ibland begriper jag inte hur vinnare utses, men i det här fallet kan jag förstå det. Härligt!
 
Grattis Fredrik, till en mycket fin bild (skärpa, ljus mm) och ett välförtjänt pris!

Någon nämnde prispengar, någon nyinvestering på gång?:)

mvh Tomas
 
thansen skrev:
Grattis Fredrik, till en mycket fin bild (skärpa, ljus mm) och ett välförtjänt pris!

Någon nämnde prispengar, någon nyinvestering på gång?:)

mvh Tomas

Hej,

ja jag kommer nog köpa mig ett nytt kamerahus, antagligen en D80, tycker D200 är lite för dyr med tanke på det man får utöver det som D80 har att erbjuda.

mvh Fredrik
 
Re: .

Canon1022 skrev:
Helt klart en vinnarbild ! Vad betalade Expressen för den när den var med i tidningen ?

För lite ;) Det var första gången jag sålde en bild till en kvällstidning och jag trodde jag kanske skule få ett par tusen i bästa fall och när dom erbjöd 7000 kr så sa jag ja utan att linka. Inser dock att jag antagligen hade kunnat få 2-3 gånger så mycket utan större problem. Dom hade nämligen bildeni färg på ett helt uppslag i Expressen den 4-November...
 
Kan bara instämma i alla berömmande ord, en verklig kanonbild av ett skrämmande ögonblick. Grattis till utmärkelsen!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.