KarlVonOxelStjerna
Medlem
Som rubriken lyder vilken kamera av dessa 2 skulle ni välja?
Sitter just nu på en 400D och känner att det är dags att uppgradera då jag fotar en hel del.
Fotar mest festbilder,barnen,porträtt osv. Mest folk alltså, som säkert står för ca 80% av alla foton.
Sen blir det lite blandad kompott på resten med natur och byggnationer osv.
Tanken var ju att kunna filma barnen lite också med kameran och där verkar ju 650D var riktigt bra.
Men misstänker att 60D är lite mer kamera (rejälare).
Hade 60D haft autofokus på filmningen hade jag nog gått direkt på den, nu är jag mer osäker.
Prisskillnad är ju för tillfället noll då 60D huset går att hitta för 7000:- och det är samma pris för huset på 650D
Fotar 95% med mitt Canon 50mm 1,4 om det har nån betydelse.
Så lite tips mottages gärna .
Sitter just nu på en 400D och känner att det är dags att uppgradera då jag fotar en hel del.
Fotar mest festbilder,barnen,porträtt osv. Mest folk alltså, som säkert står för ca 80% av alla foton.
Sen blir det lite blandad kompott på resten med natur och byggnationer osv.
Tanken var ju att kunna filma barnen lite också med kameran och där verkar ju 650D var riktigt bra.
Men misstänker att 60D är lite mer kamera (rejälare).
Hade 60D haft autofokus på filmningen hade jag nog gått direkt på den, nu är jag mer osäker.
Prisskillnad är ju för tillfället noll då 60D huset går att hitta för 7000:- och det är samma pris för huset på 650D
Fotar 95% med mitt Canon 50mm 1,4 om det har nån betydelse.
Så lite tips mottages gärna .