Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ålderstecken

Produkter
(logga in för att koppla)

Nilfisk

Avslutat medlemskap
Har en 2,5 år gammal Minolta A1. Nu har den elektroniska sökaren pajat, vilket är mycket irriterande och ett skäl att snart byta kamera.
Jag tycker också att det nu är mer brus i bilderna överlag. Bruset, är det ett ålderstecken? -Jag letar efter argument för att skaffa ny kamera.
 
Nej, jag kan inte tänka mig att bruset är högre nu, än när din kamera var ny. Det är nog i så fall du själv som blivit petigare. Det är elektronik och elektronik slits som bekant väldigt väldigt lite.

Men det har hänt väldigt mycket de senaste 2,5 åren. Så bara det är ett argument för att byta din kamera. Be mig bara inte att rekommendera någon till dig. De flesta ger bra kvalité och om du inte gör jätteförstoringar så är skillnaden på de färdiga kopiorna väldigt liten om du jämför kameror i ett visst prisintervall. det är mer handhavande och funktioner som får fälla avgörandet.
 
Min sökare verkar också ha pajat lite. Det flimrar som attans i displayen och vissa bilder blir skadade med ränder i sig. Har också haft min A1 i 2,5 år.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.